In cautarea baloanelor!

In 2018 prin primvara am auzit de un festival al baloanelor cu aer cald care se tine in fiecare toamna la Campu Cetatii, aproape de Sovata. Si am zis ca terbuie as incercam asta, si asa am ajuns aici.

Am fost foarte entuziasmati, chiar vroiam sa ne ridicam cu un balon ancorat, dar nu prea am avut noroc. De vineri pana duminica a ploua aproape non-stop si cand nu ploua, batea vantul. Deci nu prea a zvurat niciun balon. Tot ce am reusit sa vedem a fost un balon pe care l-au umflat si apoi l-au dezumflat :))

Dar ne-a placut chiar si asa, mai ales pentru ca zona este absolut superba. Din pacate in 2019 nu putem sa ajungem acolo in weekendul respectiv, dar o sa mai incercam.

Eu personal nu intentionez sa ma sui niciodata in asa ceva, dar copii pareau incantati de ideea de se inalta cu un balon. Ancorat evident, ca nu suntem asa aventurosi sa incercam un zbor liber. Poate data viitoare o sa avem mai mult noroc de vreme, dar macar am vizitat zona.

Praid

La Praid am fost cazati in weekendul respectiv, nu este foarte departe de Campul Cetatii si am zis sa profitam sa vizitam si salina.

In Praid in sine, nu prea ai ce face. Peisajul este foarte frumos, aerul este curat, dar cam atat. Este o strada principala cu pensiuni si niste restaurante. Noi am fost la sfarsit de septembrie, dar inteleg ca vara este si un strand.

Toata lumea vorbeste in primul rand ungureste, dar toti stiu si romana. In toata zona nu am avut probleme cu acest aspect, doar ca e e bine ca atunci cand intrii undeva sa spui tu primul "buna ziua" ca sa isi dea seama din care categorie esti :))

Atractia este salina. Atat pentru cei aflati in trecere, ce noi, dar mai ales pentru cei care stau aici cate o saptamana pentru tratament.

Daca programati o vizita in zona, este bine sa consultati programul salinei inainte http://www.salinapraid.ro/salina-praid

Din fericire, intrarea este cu autobuzul, care pleaca cam la jumtate de ora, doar ca la sfarsitul programului poate fi extrem de aglomerat.

Salina este destul de impresionanta (cei drept eu nu am fost inca la Turda). Este foarte mare, are multe sali, un fel de traseu de aventura pe grade de dificultate, un loc de joaca cu gonflabile uriase, toate contra cost, evident, restaurant, un mic muzeu etc. Sincer nu mi-asi dori sa stau acolo o zi intreaga, dar vreo 2 ore ai ce face, cat sa nu zici ca ai dat banii pe intrare degeaba.

Si update 2022 cand am ajuns la salina intr-o zi din vacanta de toamna. Horror. Enorm de multa lume, cat de mare este salina si tot aveai impresia ca te calci in picioare. Si fata de data trecuta a crescut numarul locurilor de joaca, goflabile, magazine,  biserica etc. Toate contra cost, la toate aglomeratie si galagie. Am avut o senzatie de talcioc si nu am stiut cum sa plecam mai repede de acolo.

O alta atractie descoperita in Praid este "Casa Fluturilor", un fel de crescatorie de fluturi exotici unde poti sa intrii si efectiv vin si se aseaza pe tine. Pentru mine persoanl este cosmarul suprem, dar copiilor le-a placut.

Mult mai interesant este daca mergeti pana la Canionul de Sare. Sunt indicatoare si nu este mult de mers, vreo 15-20 de minute de la mine. Si ajungeti intr-o zona naturala frumoasa, pe un traseu circular amenajat cu podete de lemn, panouri cu informatii etc. Traseul dureaza cam o ora, si mai mult daca va opriti sa admirati natura si este foarte frumos de facut.

Sovata

Tot din cauza de ploaie, am ajuns sa vizitam si Sovata. La fel, aer curat, peisaje superbe si o strada principala cu vile si restaurante. Cam atat. Cred ca am rezolvat-o in 2 ore maxim, cu mancat cu tot :)). Daca esti in drum este ok sa te opresti pentru o plimbare prin statiune si sa vezi lacul Ursu, dar altfel nu prea imi dau seama ce ai putea face un sejur intreg acolo.

Si cand am revenit dupa cativa ani si am si stat acolo vreo 2 zile, impresia a fost cam aceiasi. Este curat, frumos amenjat, cladiri care arata bine, dar pana la urma vorbim de o strada care urca si una care coboara. Peisajul insa merita. Probabil ca daac vii vara la strand, este altceva, noi tot toamna am ajuns.

Ceea ce ne-a impresionat insa pozitiv, este padurea din jurul Lacului Ursu. Toata zona este extraordinar de bine amenjata, cu trasee in jurul lacurilor si prin padure si vorbim de trasee pe podete prin padure, locuri de odihna amenajate, panouri informative, harti peste tot etc. Inclusiv un traseu pana la Turnul Belvedere, de unde poti admira toata zona. Noi am facut cam jumatate din trasee in cateva ore, dar daca aveti timp puteti sa le faceti pe toata. Portiunea respectiva de padure este excelent amenajata.

Partea buna este ca am gasit, intamplator cautand altceva pe net, mocanita din Sovata. Mocanita nu pleaca din gara CFR, asa cum imi imaginam eu :)), ci de undeva din centrul orasului. Sunt indicatoare spre ea. Exista un site cu un program, dar cel mai bine ar fi sa incercati sa verificati telefonic inainte orarul de functionare https://mocanitasovata.ro/

Traseul este de la Gara Mica din Sovata pana la Halta Campul Cetatii si inapoi. La halta se face o oprire de vreo jumatate de ora si gasesti acolo cateva persoane care vand fructe de padure, gemuri, etc.

Plimbarea este chiar placuta pentru ca peisajul este superb. Trece dealuri, trece prin paduri, este o experienta interesanta.

Fanatana Brazilor si Dealul Melcului

Tot in regiune am ami gasit 2 arii naturale protejate si amenajate pentru vizitatori.

Fantana Brazilor este un tinov, adica acea zona de padure cu apa foarte la suprafata, unde solul este in general acoeprit cu muschi si este foarte moale daca calci. La fel este un traseu amenajat pe podete, dar nu mare, de vreo 15 minute maxim. Dar locul este foarte frumos si aerul este incredibil de curat. Doar ca este la niste km buni de drumul principal si drumul lasa de dorit. La dus am nimerit cu Google drumul relativ ok, chiar cu o parte superba prin paduri proaspat asfaltata. Si cam ultimii 2 km au fost drum forestier. La intoarcere, tot cu Google ne-a scos prin alta parte si am avut vreo 10 km de drum forestier prin padure. Nu a fost prea amuzant, deloc chiar.

Tot in zona am gasit si Dealul Melcului, mult mai aproape de DN, la cateva sute de metrii, drumul insa din DN este un fel de potecuta pe care abia incape masina. Este din corund, aproximativ in fata muzeului de aragonit. Noi l-am rata prima data si am cerur indicatii. Drum tot prost, dar macar scurt. Dealul are o foarma de melc, la fel amenajat cu podete si scari. Marita sa faci o oprire pentru cateva informatii interesante si niste peisaje superbe.