Bruges

Bruges, din punctul meu de vedere, este cel mai frumos oras din Belgia, si unul dintre cele mai frumoase din intreaga Europa. Daca ar trebui sa aleg intre Bruxelles si Bruge, asi alege Bruge-ul pentru o vizita. Numit si Venetia Nordului, datorita canalelor sale, este un loc minunant in orice anotimp. E adevarat ca totul e mai frumos in sezonul cand cand vremea e buna si ziua lunga, dar si iarna Bruge are farmec, plus ca daca ajungi in perioada sarbatorilor de iarna, targurile de Craciun si decoaratiunile ii dau un farmec deosebit.

Ce am descris mai jos noi am vizitata intr-o zi de decembrie, venind cu trenul din Bruxelles. O excursie de o zi in Bruge este suficienta pentru o plimbare prin Bruge, pe de alta parte, daca aveti mai mult timp la dispozitie, nu poate decat sa fie de bine :).

Venind cu trenul, dupa ce treceti bulevardul din fata garii, va recomand sa nu o luati pe strada din fata asa cum va arata Google drumul cel mai scurt spre centru, pentru ca este o strada total neinteresanta si lunga. Faceti in schimb dreapta pe lanaga apa prin Beguinevest si o sa ajungeti intr-o lume de poveste.

Minnewater (Lake of Love)

Prima oprire este Minnewater, un lac absolut superb la marginea zonei pietonale a Bruge-ului. Puteti sa admirati privelistea si casele superbe de pe marginea lacului, inclusiv de pe Lover Brige, de langa turnul Poertoren.

In capat ajungeti la Sashuis, un exemplu absolut superb de arhitectura tipica orasului.

Begijnhof

Begijnhof este o manastire si este unul din locurile cele mai pitoresti si mai vizitate din Bruge. Nu ai efectiv ce face acolo, decat o mica plimbare prim curtea manastirii, dar merita ocolul. Este si o biserica, dar nu am putut sa o vizitam pentru ca era inchisa.

Church of Our Lady of Bruges

Sunt foarte multe biserici de vizitat in Bruges, din pacate nu am avut timp pentru toate, aceasta fiind singura pe care am reusit sa o vizitam si in interior. Este foarte frumoasa si merita sa faceti o oprire se 10 minute sa aruncati o privire inauntru daca sunteti in zona.

Piata De Burg

A doua piata ca faima a orasului, De Burg gazduieste cladirea primariei, dar si 2 biserici, aproape neobservabile din piata, a caror intrare este aproape ascunsa in coltul cladirilor.

La parter este biserica St. Basilius, o mica biserica veche cu interior de caramida. La etaj, urcand pe scarile care incep din piata, gasiti Basilica of the Holy Blood, o biserica interesanta faimoasa pentru faptul ca are expus un artefact in care se presupune ca este sangele lui Isus.

Daca nu stii ce cauti e foarte usor sa treci pe langa ele, dar daca treceti prin piata este pacat sa nu intrati si aici.

Grote Markt

Principala atractie a orasului, Grote Markt este un exemplu clasic de arhitectura belgiana. La fel ca si in piata cu aceiasi denumire din Bruxelles, in Grote Markt nu stii unde sa te uiti mai intai. Toate cladirile sunt atata de frumoase incat este greu sa alegi un care iti place cel mai mult.

In decembrie aici am gasit si Targul de Craciun, in mijlocul pietei, ceea ce sincer a stricat un pic din imaginea acesteia. E frumoasa atmosfera de Craciun a Targului, dar piata in sine este mult mai spectaculoasa goala, sa poti sa o admiri in toata splendoarea ei. Si daca e cald afara, e un loc perfect sa va asezati la una din multele terase din piata pentru a o admira in tihna.

Daca aveti timp, urcati si in turn sa admirati peisajul. Noi, din pacate, nu am ajuns la timp, pentru ca era deschis pana la ora 18.00, dar accesul este permis doar pana la 17.30 si noi am ajuns cu 5 minute dupa. Ca sa stiti insa, aveti de urcat pe jos 366 de trepte :)

Si ca sa vedeti cam despre ce este vorba, pun aici niste poze de la vizita anterioara, din 2009, cand am reusit sa urcam in turn.

Centrul istoric

Trecand peste anumite obiective punctuale, toata partea veche a orsului este un obiectiv turistic in sine. Fiecaer straduta, fiecare cladire, fiecare canal are ceva deosebit. Este o placere pur si simplu sa umblii pe strazi fara niciun scop si sa admiri cladirile si vitrinele magazinelor. Si la fiecar pas o sa gasesti vitrina unui magazin cu ciocolata. Iti vine sa musti din vitrine in Bruge, pur si simplu nu poti sa nu intrii sa cumperi ciocolata.

Cu barca pe canale

Si nu puteti sa plecati din Bruges fara sa faceti o plimbare cu barcuta pe canale. In zona centrala sunt mai multe locuri din care se pot lua barci, cam langa orice pod din zona centrala. O plimbare dureaza cam de minute si e pacat sa o ratati. Chiar si iarna, desi barcile sunt descoperite. E frigut, dar merita efortul.

Choco Story

Si pentru ca e Belgia si am fost si cu copiii, am zis sa incercam si Choco Story, un fel de muzeu al ciocolatei. Exista unul aici si unul in Bruxelles. E adevarat ca este destul de comercial, dar o data, merge. Este un muzeu cu tot felul de informatii despre istoria ciocolatei, cum se proceseaza, cum a evolut in timp etc, iar la sfarsit este si o mica demostratie cum se fac bomboanele de ciocolata. Pentru copii a fost foarte interesant. Si chiar si pentru noi

Vizitati o berarie

Daca ati alocat timp ciocolatei, ar fi corect sa alocati timp si berii. Cum de data asta nu am avut prea mult timp la dispozitie si eram si cu copiii am sarit peste vizita la berarie, dar am facut asta in 2009, la beraria De Halve Man. Sincer, turul e pentru turisti, nu va astepatati la mare lucru, dar suntem turisti, asa ca sa ne purtam ca atare si ne bucuram de ocazie fara sa analizam prea mult :)

Plimbare cu trasura

Alta oferta locala pentru turisti in Bruges este o plimbare cu trasura pe stradutele orasului. Este o atractie populara si de ce sa nu recunoastem, o experienta placuta. In 2022 cred ca era aprox 60 euro/tura, cam vreo jumatate de ora cred. La fel, de data asta nu am facut asta, dar imi aduc aminte din 2009 :).

Si daca tot am luat-o pe panta amintirilor din tinerete, va mai las aici niste poze din 2009, sa vedeti cum arata Bruges si cu putina iarba si frunze :)