Romantik Strasse - Frumos nume pentru o calatorie in alta lume

"Romantik strasse" este numele unei rute din jumatatea de sud a Germaniei, care merge de la nord la sud, de la Wurzburg pana la Fussen. Ruta este faimoasa pentru peisajele fantastice si oraselele medievale ca de poveste pe care le leaga. Plus finalul grandios cu castelul Neuschweinstein si Alpii in fundal.

Noi am strabatut ruta in luna decembrie, ceea ce a avut avantajul ca toate oraselele erau gatite de poveste si peste tot erau piete de Craciun care multiplicau farmecul deosbit al locurilor

Mi-ar place insa sa fac aceasta ruta si vara, sa ne bucuram mai mult de vremea frumoasasi orele lungi de lumina.

Indiferent de sezon, este o ruta pe care sa o faceti pe cont propriu, in ritumul propriu, sa alegeti unde vreti sa va opriti si cat sa stati in fiecare loc.

Wurzburg

Prima oprire a fost chiar capatul de nord al drumului, Wurzburg. Este un orasel micut, situat intre dealuri, intr-o regiune viticola cunoscuta a Germaniei.

Punctul principal este Palatul Residenz, care are si avantajul de a avea o mare parcare in fata. Nu l-am vizitat in interior, dar i-am admirat exteriorul impunator si gradinile. Apoi am profitat de un mic trenulet turistic pentru a face o plimbare prin oras si am plecat mai departe.

Rothenburg ob der Tauber

Rothenburg cred ca este cel mai "de poveste" orasel din regiune. Este ceva nefiresc, oriunde te uiti in jurul tau ai impresia ca sunt casute desenate, nu adevarate. A fost prima oprire peste noaste pe drum asa ca ne-am plibat prin orasel si seara si ziua. Nu stiu care mi-a placut mai mult. Combinatia de orasel vechi si decoratiuni de Craciun este ceva magic. Evident este un orasel micut, in cateva ore il faci pe jos de mai multe ori.

Dinkelsbuhl

Ziua urmatoare prima oprire a fost in micul Dinkelsbuhl. Am facut o plimbare de vreo ora pe stradute si am avut noroc de o zi superba cu soare.

Wieskirche

A doua oprire a zilei a fost Wieskirche. Dupa mine acesta este cel mai frumos obiectiv de pe Romantik Strasse. Imi place mai mult decat castelele. Din afara pare o biserica ca oricare altele, inauntru insa este absolut spectaculoasa. Pentru mine este cea mai frumoasa biserica vazuta pana acum.

Langa exista si un restaurant, unde chiar am mancat mancare traditionala foarte buna. Pentru ca am fost in extrasezon in ambele dati cand am vizitat-o, ne-am bucurat de ea in liniste, in sezon insa este cu totul atlceva deoarece este un obiectiv turistic foarte cautat.

Fussen

Fussen a fost oprirea pentru a doua noapte pe Romantik Strasse. Din pacate am ajus tarziu, dupa lasarea serii, asa ca nu am apucat decat sa facem o plimbare scurta prin centru si sa admiram cladirile de pe strada principala pietonala.

Castelul Neuschweinstein

Nu puteam sa ajungem aici fara sa vizitam si castelul :)). Prim data cand l-am vizitat, in primavara lui 2012, era atat de ceata incat nu vedeam castelul nici din fata usii. In decembrie 2015 insa, ne-am bucarat de o zi rece dar insorita, si am putut sa admiram castelul in toata splendoarealui.

Evident este principala atractie turistica a zonei si un magent pentru turisti. Inclusiv iarna era destul de multa lume. O idee buna este sa va rezervati biletele online, inainte de a ajunge aici https://neuschwansteintickets.com/?gclid=EAIaIQobChMI8p76ma7b5gIVjB0YCh25TQguEAAYASAAEgLN0PD_BwE.

Parcarea este la baza dealului pe care se afla castelul si de acolo aveti o bucata de mers pe jos pana sus la castel. Alternativ puteti sa luati o trasura cu cai care va duce pana aproape de intrare, contra cost, evident.

Castelul in sine este mult mai spectaculos in exterior decat in interior, dar merita vazut.

Ce nu am reusit sa facem la niciuna din vizte, a fost sa ajungem pe Marienbrucke pentru a vedea castelul de acolo. Prima data era inchis, a doua oara erau cu copiii mici si nu am mai mers si pana acolo. Data viitoare sigur trebuie sa ajungem acolo.

Castelul Linderhof

Daca va plac castelele, incercati si Linderhof. Este in apropiere de Neuschweinstein, poate mai putin cunoscut, cu totul alt stil, dar deosebit de frumos. In martie, pe o vreme mizerabila, am avut surpriza sa fim singuri cand am vitat castelul. Asa ca tot raul spre bine. Ba am avut chiar parte de o surpriza neasteptata: am facut turul castelului nu doar fara alti vizitatori, ci si in limba romana. In 2012 castelul avea banda inregistrata cu explicatiile, pusa la difuzoare. Si culmea, aveau si in romana. Asta da experienta!

Garmisch-Partenkirchen

Un nume groaznic pentru un orasel superb :)). Tehnic nici aici nu mai suntem pe Romantik Strasse, dar suntem destul de aproape si acest orasel cu nume greu de pronuntat este faimos pentru casele pictate absolut fantastice. Este un fel de muzeu in aer liber. Este insa si un orasel foarte turistic, cu preturi exorbitante. Nu ai ce cauta cu masina in centru, dar sunt multe parcari amenajate in afara centrului, la preturi de centrul Vienei :)). Dar ce nu faci pentru o plimbare printro carte cu povesti!

Zugspitze

Cel mai intalt varf al Germaniei, cu 2962 m, este granita dintre Austria si Germania. Sunt mai multe variante de a ajunge in varf. Evident acolo sus este raiul schiorilor, dar poti urca si ca noi, doar ca as admiri peisajul care este fabulos daca prinzi o zi cu soare si sa zici ca ai ajuns la aproape 3000 de m.

Din Germania ai doua posibilitati sa ajungi in varf: cu telecabina Eibsee-Seilbahn (noi cu asta am urcat) sau cu trenul cu cremaliera tot din Eibsee si apoi cu o telecabina. Preturile si optiunile le gasiti aici https://zugspitze.de/en/summer/preise/zugspitze

Din Austria cu telecabina Tiroler Zugspitzbahn din Ehrwald. O calatorie dus-intors pentru un adult se apropie de 50 euro, mai multe informatii gasiti aici https://www.zugspitze.at/en/prices-times/prices-in-summer/peak-visit/