Litoralul romanesc

Sa clarificam un lucru de la inceput :)). Iubesc marea! Iubesc sa privesc marea agitata, valurile care se izbesc de stanci, iubesc marea primavara si toamna, chiar si iarna, iubesc marea cand ploua si e furtuna  si mi-asi dori sa am o casuta cat de mica pe o stanca la malul marii. Si in acelasi timp urasc litoralul in sezonul estival. Nu imi place caldura, nu imi place nisipul, nu imi place soarele si mai ales urasc statiunile aglomerate de hoarde de oameni! Pentru mine litoralul in sezonul estival este un cosmar, nu o distractie. Mai ales litoralul romanesc. Asa ca incerc sa il evit cat pot de mult. Si de fiecare data cand totusi ajung pe acolo, mi se reconfirma imaginea dezastruoasa pe care o am in minte. In principiu imi propun sa nu calc pe la marea romaneasca intre 15 iunie - 15 septembrie, cu exceptia unor festivaluri.

Ca urmare, mai jos nu e vorba despre statiunile populare ale Marii Negre, ci despre cateva locuri in care inca poti sa te mai bucuri de mare, mai ales in extrasezon, si din ce in ce mai putine.

2 Mai

In tinerete am cam ocolit litoralul, nu m-a atras niciodata, dar am inceput sa venim in zona cu copiii, pentru care marea este o placere. Si pentru ei si cortul este o placere. Asa ca asta este combinatia noastra de succes: 2-3 weeknduri/an la mare cu cortul.

Si evident cu cortul nu te duci in Mamaia! :)))))

Pana acum alegerea cea mai buna a fost campingul din 2 Mai, de pe plaja. Pui cortul direct pe nisip, dar legal, in camping si cand te trezesti dimineata vezi in fata doar marea si rasaritul de soare! In plus plaja lata si lunga, nisip, apa mica la mal, liniste si pace in jur, cam tot timpul. Plus Micul Golf care este un loc foarte frumos cu mancare foarte buna. Perfect pentru un weekend la mare.

Iar pentru distractia copiilor am incercat si varianta de a inchiria in camping o rulota de-a lor. Pentru ei a fost facinant, eu ma bucur ca am supravietuit unei noptii intr-o cutie de tabla mai batrana ca mine si aflta intr-un stadiu avandat de descmpunere :))))))

Dar rasaritul de soare......este fantastic si daca te trezesti in cutia aia :)). Plaja din 2 Mai este locul perfect in care sa vezi rasaritul!

Pentru comparatie, in 2019 m-a dezamagit putin si 2 Mai, poate pentru ca am ajuns aici intr-o zi de august in care am gasit aici vreo 50 de corturi unele peste altele, vreo cateva mii de oameni pe plaja si, dezamagirea maxima, plaja goala era plina de umbrele si sezloange de inchiriat. Stiu ca e un business si se vinde ceea ce se cere de catre public, dar am fost dezamagita. Sper sa mai revin o zi totusi dupa 15 septembrie , poate imi schimb parerea inapoi in bine.

Tuzla...de la WOW la AU...

2 ani la rand....2 experiente total diferite!

Am descoperit plaja pe atunci inca salbatica, din Tuzla in 2018. A fost o intamplare, cautam o plaja pustie pe Google si am zis sa incercam aici. Era o perioada cu multe ploi si inundatii, drumul principal spre plaja era inchis, am umblat prin toata Tuzla si ultima bucata de drum, aproape 1 km prin lanul de porumb pe niste sleauri in noroi, a foat groaznica.

Dar am ajuns sa parcam pe marginea falezei si am vazut marea: wow! Ce mare, ce culoare, ce apa, nu ai fi zis ca esti la Marea Neagra. Plaja era aproape pustie, doar vreo 10 masini sus pe faleza, 2-3 corturi pe plaja, putini oameni, un singur sector de plaja cu cateva umbrele din stuf si niste perne sub ele si marea aia fantastica! Am zis ca am ajuns in Paradis!

Si am gasit si vreo 2 mici cherhanale pe plaja unde serveau doar ciorba de peste si ce au pescuit in ziua respectiva si a fost cea mai misto experinta pe litoralul nostru!

Si am revenit plina se speranta in 2019, in aceiasi perioada. Super incantata, abia asteptam sa ajung, intai am fost placut surpinsa ca drumul pe camp era mult mai uscat si mai bun....si apoi am vazit marginea falezei si cam 100 de masini parcate, la ora 10...si am zis ca nu e bine! Si nu a fost bine!

Plaja mea "salbatica" a fost invadata! Sute de oameni, cearceaf langa cearceaf ca la Mamaia, zona de umbrele numai fite, am numarat peste 50 de corturi pe jumatate de plaja, aparusera o gramada de casute care vindeau bautura, clatite, gogosi si alte prostii, de nici nu mai vedeai cherhanalele.

Apa tot frumoasa, dar cam atat. Am fost super dezamagita! Nu mi-a venit sa cred! O sa revenim si la anu, dar parca nici nu mai sper sa fie ca inainte!

Si dupa dezamagirea din vara din 2019, am luat o pauza si am revenit abia in 2023, de data asta la sfarsti de septembrie, cand am gasit Tuzla cum ne place noua: pustie si absolut superba! E adevarat ca nu te mai bucuri de apa, dar locul este fantastic fara nebunia din vara!

Corbu

La Corbu nu am ajuns inca in 2019....deci inca zic de bine! Clar 2019 a fost cel mai dezamagitor an pe litoralul romanesc pentru mine.

Corbu e mai departe si in directie opusa fata de restul staiunilor. Cred ca asta a fost norocul acestei plaje, cel putin pana acum.

Corbu este plaja din aceea incredibila: lunga, lunga, lunga, km de plaja, si foarte lata, si cu nisip fin si apa mica si multe scoici si pescarusi. Foarte frumoasa si aproape pustie de cate ori am fost. A inceput sa vina si aici destula lume, dar este suprafata foarte mare si lumea se disperseaza.

Accesul e ok, din sat vreo cativa km de drum din placi de beton, accesibil, iar coborarea spre plaja se poate face pe 2 parti: prima intrare mai scurta si mai abrupta, a doua mai lunga dar mai lina. Ambele sunt de pamant, dar clar o recomand pe a doua. Am coborat pe prima odata, cand nu stiam ca sunt doua si nu asi mai incerca :))

Later edit 2020: Am revenit la Corbu in primul weekend de "libertate" dupa carantina Covid  si am gasit muuult mai multa lume decat de obicei. Dar totusi mi-a placut. Plaja este la fel de frumoasa si la cat de mare este lumea se disperseaza. Inca nu existe sezloange, umbrele, tarabe, deci deocamdata e de bine :)

Si tot spre plaja Corbu mai este un drum, inainte de cel anterior, care merge tot pe camp pana in zona de campinguri. Ajunge undeva la jumatatea plajei si este un drum de pamant si pietre care este totusi practicabil.

Aici e zona unde parcheaza majoritatea rulotelor si autorulotelor si unde sunt si vreo 3 campinguri: Rasarit, La malul marii si Hahamace. Plus cateva terase/restuarante vara. Infrastructura asta nu e fabuloasa, dar plaja si mare aici sunt :)

Si daca vreti sa aveti toata plaja doar pentru voi (plus cativa caini vagabonzi) veniti la Corbu toamna. Am revenit intr-o zi frumoasa de noiembrie si am fost doar noi pe plaja. Marea este absolut superba toamna!

Vama Veche

Nu suntem clienti frecventi ai Vamii, asa ca probabil nu sunt cea mai in masura sa ii fac un review. Doar din perspectiva turistului care trece rar pe aici si doar toamna cand cam totul este inchis, plaja este aproape goala, dar vremea este inca frumoasa si marea absolut minunata. Imi place plaja imensa din Vama, mai ales cand este putin lume, si imi place zona de la capat, spre 2 Mai, unde este o mica fasie de nisip sub faleza inalta.

Popasul Pescarilor

Popasul Pescarilor este un complex in nordul Olimpului. A inceput ca un restaurant care s-a tot extins, acum au si hotel etc. Dar, mai ales in extrasezon, este inca un loc dragur, unde se mananca destul de bine si evident, la preturi destul de mari :))

Plaja din fata lui este insa foarte placuta pentru o plimbare. Zona nu este inca aglomerata, desi si aici au aparut o gramada de vile si pensiuni.

Europa FM - Live pe Plaja!

Asta este cam singurul motiv pentru care ajungem pe litoralul romanesc in sezon :)))

In fiecare an, la sfarsitul lui iulie - inceputul lui august, 3 nopti de concert gratis pe plaja dintre Venus si Saturn. Tinand cont de varsta copiiilor, o sa ne mai gasiti cateva veri pe aici, probabil dupa aia ne mutam le Nerversea :)))

Dar adevarul este ca si noua ne-a placut in fiecare an concertul. Si sigur vom reveni!