A doua incercare.....de data asta cu copiii

MSC Armonia, aprilie 2016, Barcelona - Marsilia - Genova - Corsica - Palma de Mallorca - Barcelona

Barcelona - port de imbarcare

Despre Barcelona este o postare separata. Tot ce poti sa faci acolo pe larg. Aici va spun doar cum sa va descurcati cum imbarcarea pe vas din acest oras.

Din Barcelona este usor de luat vaportul. Terminalul pentru vase de croaziera este aproape  de centru, cred ca poti sa ajungi si pe jos daca te straduesti, doar ca este un pod destul de lung care trebuie traversat. Cea mai buna varianta este sa iei un shuttle bus din capatul Ramblei, in port, langa statuia Colon, care ajunge in 10 minute la toate terminalele vaselor de croaziera. O cursa costa 3 euro/pers si 4 euro dus-intors. Mai multe informatii gasesti aici https://www.barcelona-tourist-guide.com/en/faq/cruise-ship-terminals/shuttle-bus-barcelona-cruise-terminal.html.

Ca idee, noi am ajuns cu avionul dimineata destul de devreme in ziua imbarcarii in croaziera, iar imbarcarea pe vas era dupa ora 16.00. Partea buna este ca putem sa ne plimbam jumatate de zi prin Barcelona in voie! Partea proasta este ca aveam multe bagaje dupa noi. Nu e tocmai amuzant sa cari 3 valize prin oras jumatate de zi. Si am gasit cea mai tare chestie. O firma care ii ia bagajul de la aeroport si ti-l duce cand vrei tu, unde vrei tu, in cazul nostru la terminalul de croaziere. Au in birou in aeroport, am lasat acolo valizele si cand am ajuns la locul de imbarcare le-am gasit acolo. A fost o super investitie: 10 euro/bagaj. Va las aici site-ul in caz ca aveti vredata nevoie https://bagsandgo.com/en/

Marsilia

Prima oprire in croaziera pe Mediterana a fost Marsilia. Sincer nu pot spune ca m-a impresionat foarte mult orasul, nu cred ca l-asi vizita mai mult de o zi, dar pentru cateva ore a fost ok.

Problema cu portul din Marsilia este ca este foarte departe de centru. Nu ai cu ce sa pleci de pe vas in afara de oferta lor de excursii/transfer sau transfer privat. Noi am ales transferul privat.  Mai exact pe cei de la www.holidaytaxis.com . 75 euro pt un minivan pentru 5 persoane. Ne-a luat de la vas, ne-a dus in centru si apoi ne-a luat inapoi din acelasi loc. La 15 euro/pers transferul cu autobuzul oferit de vas era mai scump.

In Marsilia am ramas in zona portului si de acolo am luat un mic trenulet turistic care ne-a dus pana sus la Basilica Notre-Damme. Apoi ne-am intors in port, am unblat nitel pe stradutele din jur si prin Fortul Saint Jean.

Genova

A doua oprire: Genova! Aici accesul catre oras este super simplu. Mergi pe los :). Treminalul vaselor de croaziera este aproape de centru si iesi de acolo, faci dreapta si cauti centrul.

Genova este un oras foarte frumos, care merita mai mult decat cele 4-5 ore pe care le-am avut noi la dispozitie. Am reusit sa ne plimbam totusi prin centru si sa ajungem la casa lui Critophor Columb. Apoi am gasit si aici un trenulet turistic si am facut turul orasului. Si intorsi inapoi in port am avut timp sa incercam si Bigo - un lipft ca o macara de unde poti admira peisajul de sus. Clar mi-ar placea sa ma mai intorc in Genova pentru cateva zile.

Ajaccio - Corsica

Ajaccio este un orasel adorabil pe o mica insula care apartine Frantei. La cat de mic este oraselul, vasele de croaziera par sa il inghita si portul este fix in centru orasului, apropape de partea principala.

Toti turistii care ajung aici merg sa vada menumentul comemorativ al lui Napoleon. Tinand cont ca am avut doar cateva ore la dispozitie, am gasit si aici un trenulet. Le Petit Train d'Ajaccio. Ne-au salvat trenuletele in croaziera asta :)).

Asa ca am vizitat monumentul, ne-am intors in oras si am ratacit pe stradute, am vizitat piata locala organizata chiar in fata portului si ne-am plibat pe faleza. Dupa cum spuneam, este un orasel incantator si o oprire relaxanta.

Palma de Mallorca

Ultima oprire in aceasta croaziera. Aici am avut doar 5 nopti si, din pacate, nu am avut o zi intreaga pe mare. Ultima oprire a fost cea care ne-a placut cel mai mult: Palma de Mallorca. Orasul este absolut superb si mi-ar placea sa revin pe insula pentru un concediu.

Aici terminalul vaselor de croaziera este intr-adevar langa promenada orsului, numai ca pro,enada este foarte lunga si centrul este la cativa km de vas. Nu poti sa mergi pe jos. Noi am ales varianta de transfer oferita de vas, adica un autocar care te duce pana aproape de catedrala si te ia tot de acolo.

Clar, principala atractie a orasului este Catedrala Santa Maria. Este absolut impunatoare si nu ai cum sa o ratezi. Am vizitat-o si pe interior, apoi am facut o plimbare prin centrul istoric al orasului de la catedrala pana spre Plaza Mayor si inapoi. Andrei era bolnav evident, racise, asa ca nu am facut chiar cea mai lunga plimbare posibila :). Este absolut superb orasul, abia astept sa revin!

Pe vas

O croaziera cu copiii este deferita de una fara, evident :)). Mi-au pplacut amandoua, dar parca mai mult mi-a placut cu ei! Pentru copii croaziera mi se pare o experienta fabuloasa, se pot bucura de ea mult mai mult decat noi adultii. Totul este spectaculos: vasul, camerele, spectacolele, puntile, piscinele etc. Vreau neaparat sa mai repet aceasta experienta cu copiii.