Litoralul bulgaresc....de la oaze de liniste .......la nebunie totala

Cat au fost copiii mici, litoralul bulgaresc a fost salvarea noastra in materie de concedii de vara. Pentru copii tot la mare inseamna concediu vara si bulgaria este la indemana. Primii 4 ani cu copii i-am petrecut aici, mai ales in Albena, apoi si in Sunny Beach. Pentru varsta respectiva a fost alegerea perfecta.

Apoi am uitat de litorulul bulgaresc, iar acum, ca avem copii mari, am inceput sa il revizitam, pentru weekend-uri in aquapark-uri.

Albena....o oaza de liniste

Patru veri am petrecut in Albena si ne-am bucurat maxim de fiecare concediu acolo. Albena este o statiunie super linisitia, un fel de Eforie. Ori de pensionari, ori de familii cu copii mici. Este ideala daca vrei liniste si pace.

Noi am incercat un singur hotel, Kaliakra, care a fost ok. Camere imense, in corpul nou, vedere la mare, chiar pe plaja, mancare decenta, animatie pt copii, plaja imensa cu nisip fin si apa mica.

Plus ca statiunea este ca la munte, padurea este chiar in spatele plajei si peste tot miroase a proaspat.

Nu sunt discoteci, luminite, agitatie, galagie etc. Ai la dispozitie o alee sa te plimbi printre hotele, cateva tarabe si magazine, cateva restaurante si aia este. Pentru noi in perioada respectiva a fost perfect.

Plus ca este cea mai apropiata de granita in caz de vreo urgenta ceva.

Nisipurile de Aur

10 km mai incolo de Albena, atmosfera este cu totul alta. Mega hoteluri si resortui, cu sutele, claie peste gramda, muzica, galagie, luminite, agitatie....nebunie totala :).

Nisipurile de Aur este una din statiunile facute de nemti, cam de la zero. Pur si simplu au rasarit de nicaieri. Sunt sute de hoteluri cred, in rest statiunea constand intr-o primenada de cativa km buni, pe malul marii, de la roata pana la diguri. Si toata lumea este seara pe aceasta primenada. Care are tarabe, magazine, gomflabile, restaurante, baruri....fiecare in felul ei. Este o senzatie de nebunie si haos total pe care noi personal nu le agreem.

Si mai are un minus. Cam in toata statiunea plaja este ingusta, nu face fata la numatul de hoteluri, si apa este adanca destul de repede.

Dar resporturi gasesti pe toate gusturile si buzunarele, inclusiv lanturi mari ca Mehlia, RIU, Grifid etc. Grifid are vreo 6 hoteluri in statiunea asta.

De ce am mers acolo? Clar nu pentru statiune in sine :)

Dar copiii sunt la varsta la care vor distractie, asa ca un weekend prelungit intr-un resort care are all inclusive si aquapark este ideal. Trei zile de dat pe tobogane cu apa cate 4 ore si inghetata + sucuri fara limite fac viata mult mai fericita! Pentru unii :).

Deci pentru asta am fost si sigur o sa mai mergem.

Grifid Bolero

Si pentru ca vorbim de resort-uri, noi pe asta l-am incercat deocamdata, asa ca daca va tenteaza, cititi mai jos.

Bolera este un resort mai vechi din lantul Grifid. Cele mai noi (Vistamar, Metropol, Encanto) sunt clar superioare acestuia, dar si preturile sunt altele :). Bolero are 4 stele, mai bulgaresti, asa :). Adevarul este ca raportul calitate-pret mi s-a parut corect. Camerele sunt mari (noi am avut camera de familie), totul foarte curat si ingrijit si in camera si in complex. Mancarea decenta, nimic fabulos dar nici nu am murit de foame. Bauturile 90% locale, dar daca nu esti fitos e ok. 2 piscine mari etc. Tineti cont ca nu are camere cu vedere la mare. Este in linia a doua cu vedere spre curtea interioara.

Si, cel mai important: aquapark! Ca pentru asta l-am ales. 3 tobogane cu apa pentru copii mici si 3 tobogane cu apa pentru adulti si copii peste 140 cm. Din alea mari de tot pe care te dai cu colace. Foarte tare! Cea mai buna alegere. Trebuie sa stiti ca accesul la aquapark este permis pentru cei care stau in orice hotel Grifid, dar parca e mai comand cand stai chiar acolo.

2 aspecte mai putin placute. In primul rand parcarea este total subdimensioanta. Trebuie sa opresti masina in intrare, descarci bagaje, te duci cu ea intr-o parcare la vreo 2-3 km distanta si te aduc ei de acolo cu masina. La pecare te duc sa iti iei masina si vii sa iei familia si bagajele. Plus ca se plateste parcarea separat 50 ron/zi. Si plaja este mica, deserveste 3 hoteluri grifid si doar la prima ora ai sanse sa prinzi un sezlong.

Sunny Beach

Este cam acelasi lucru ca Nisipurile de Aur, doar ca si mai mare :).

Am stat in Sunny Beach o singura data, acum muti ani, dar impresia a fost aceiasi ca mai sus: muuuuulte hoteluri, galagie, nebunie, magazine, restaurante, milioane de tursiti de toate felurile. Nu cred ca mai vreau acolo :). Decat intr-un weekend prelungit de aquapark, pentru ca sunt si acolo niste resort-uri pe care am pus ochii, poate pentru anul urmator :)

Si update 2021, am revenit in toamna pentru un weekend prelungit intr-un hotel cu aquapark ca sa incheiem vara in glorie. Despre statiune raman la aceiasi parere, este un mare balci tipic litoralului romanesc-bulgaresc (oricum mai bine ca la noi). Singurul motiv de a veni aici pentru noi e un aquapark si nu mai mult de 2 nopti.

Evrika Beach Club

Asta a fost in 2021 alegerea noastra de hotel cu aquapark. Raportul calitate-pret a fost ok, pentru ca nu am dat foarte multi bani. In rest ce pot sa zic, camere curate, mancare decenta si multa, bautura locala cam proasta si evident tobogane cu apa, vreo 4 bucati, care insa erau deschise alternativ. 2 dimineata si 2 seara. Nu mi-asi face concediul aici, dar pentru scopul nostru a fost foarte ok.

Topola Skies Resort

Nu chiar o statiune, ci un complex pe malul marii, Topolo este cea mai apropiata varianta de granita si cred ca in sezon este ocupata in proportie de 90% de romani. Si asta spune multe, nu neaparat de bine. In extrsezon mi se pare o optiune buna de a patrece cateva zile la mare la aer curat, la preturi rezonabile. In sezona insa, mi se pare mult prea scump in raport cu ce oferta. E adevarat ca in sezon au si aquapark-ul, dar tot nu mi se pare ca se justifica.

Atractia cea mai mare aici este tiroliana care coboara de pe deal in complex pana aproape de maulul marii. Se plateste separat, dar merita experienta.

Complexul are si plaja proprie la care insa e mai dificil de ajuns pe jos. Ori cu masina, ori cu shuttle bus.