Cel mai important nu este sa ajungi in Delta, ci sa o vezi cum trebuie!

Pana acum am fost de vreo 4 ori in Delta si de fiecare data in acelasi loc. Delta este o destinatie deosebita, o experienta in sine care se poate transforma in ceva deosebit sau intr-un fiasco total. Din punctul meu de vedere, in Delta nu te duci pentru conditiile de cazare sau pentru piscina din curte, te duci pentru natura, pentru canale, pasari, rasarit de soare pe lacuri. Asa ca prima conditie este sa iti alegi cu grija locatia. Pentru ca acolo o sa stai tot sejurul, acolo o sa mananci si de oferta lor de excursii o sa depinda felul in care experimentezi zona. Daca vrei conditii de lux si piscina incalzita, nu are rost sa vii pana in Delta, le poti gasi in locuri mult mai accesibile din toate punctele de vedere. Dar daca vrei sa vezi Delta, alege un loc care iti ofera o experienta autentica, fara sa iti distruga total bugetul :)). Tocmai pentru ca Delta nu este cea mai ieftina destinatie, asigurati-va ca ceea ce platiti, merita. Si, in plus, ganditi-va ca in Delta in general sunteti legati de locul in care sunteti cazati, Nu e ca si cum puteti sa va plimbati prin oras seara, sau sa sa cautati un restaurant pana gasiti unul care va place :)).

Mai jos este doar despre bucatica de Delta pe care o stiu eu. Sigur sunt o multime de locuri la fel de frumoase, adr puteti macar sa va faceti o idee!

Cazare pe un hotel plutitor

Ce este ala un hotel plutitor? Cam ce ii spune numele :)). In cazul de fata este un vapor ancorat pe bratul Sfantu Gheorghe, la Uzlina, de fapt sunt doua, Anastasia I si Anastasia II. Are jos vreo 9 camere duble, fiecare cu baie proprie si la etaj sala de mese si terasa. Tinand cont ca mergi in Delta, mi se pare o alegere foarte potrivita!. Plus ca daca mergi cu copii, pentru ei este o experienta deosebita. Aici vine partea de reclama recunosc, pentru ca noua ne place acolo foarte mult: desi camerele sunt destul de mici sunt foarte curate si confortabile, simiti un usor leganat placut de la apa, foarte usor pentru ca sunt ancorate la mal, vederea de pe terase este superba, iar mancarea, care este inclusa in pachetul turistic, este extraordinara. Peste proaspat dimineata, la pranz si seara.

Clar sunt si alte locuri grozave in Delta, poate chiar mai grozave, depinde fiecare ce cauta, dar eu aici am fost si data viitoare, mai mult ca sigur tot aici o sa ma duc si pot sa recomand cu incredere. Mai ales daca va strangeti un grup mai mare si ocupati un vapor intreg. Si daca nu sunteti fitosi :)))) Piscina nu este, si nici hotel de 4* :)))

Daca vreti sa le faceti o vizita, mai multe informatii si date de contact gasiti aici  https://www.facebook.com/HotelPlutitorAnastasia/ sau office@wilddanube.ro

Pe canalele de la Uzlina

In Delta vii ca sa te plimbi pe canele si pe lacuri. Mie cam asta mi se pare singurul scop. Ok, multi vin ca sa pescuiasca. Dar cum noi nu suntem din categoria pescari....asta nu e o optiune. Sigur pentru pescari este raiul pe Pamant, daca nu e prohibitie, dar despre asta nu sunt in masura sa va povestesc eu :))

Asa ca revenim la plimbari. Sigur, e frumos sa stai pe terasa vaporului si sa privesti Dunarea....vreo jumatate de ora, dupa aia zic ca devine plictisitior, asa ca hai sa ne plimbam.

Prima optiune este o plimbare pe canalele si lacurile din zona: Uzlina, Isac, Isaccel etc. Si daca tot vorbim de plimbare, desi poate nu sunt foarte fancy, in delta trebuie sa mergi cu barci mici, care merg incet. Ca sa intelegi ceva din delta. Mai ales in ultima vreme, am constatat ca s-au umplut canalele de barci de mare viteza si tot felul de salupe. Este un fenomen ingrozitor, care in primul rand dauneaza deltei si in al doilea rand dauneaza turistului care chiar vrea sa vada delta. O fi cool sa te plimbi cu ultimul ragnet de salupa, dar nu aici. Aici ai nevoie de o barca mica care merge incet. Si de cineva care stie toate canalele si stie ce sa iti arate. Da, plimbarea o sa dureze mai mult, dar asta este si scopul, nu te grabesti nicaieri si vrei sa savurezi zgomotele naturii, nu zgomotul salupei. Si poate ai noroc si prinzi apusul pe ape.

Pana la Caraorman

Asta este una din posibilitatile de plimbare o zi intreaga. Pleci dimineata de la vapor, cateva ore dus pana la Caraorman, cateva ore acolo in padure si apoi iar cateva ore la intors. Dupa cum spuneam - barca mica = mai mult timp pe drum, dar merita fiecare moment. Culmea ca am facut drumul asta de vreo 2 ori cu copiii si au rezistat foarte bine.

Drumul pana la Caraorman si inapoi este foarte frumos, peste lacuri, multe canale, mici sau mari, ne-am dus pe niste canale si ne-am intors pe altele. Sunt atat de diferite zonele, inca nu m-am decis ce imi place mai mult: canalele printre copaci, unde parca esti in padure, sau canalele printre stuf si nuferi, sau lacurile...de fapt sigur nu lacurile ca nu imi plac intinderile de apa, vreau sa vad tarmul aproape :)).

Caraorman este un sat in capatul panatului, sau asa pare. Sau cel putin in capatul lumii civilizate. Abia cand ajungi intr-un loc ca ala incepi sa apreciezi de ce facilitati te bucuri tu in fiecare zi!. Prima imagine cand te apropii de capatul canalului este apocaliptica: ai in fata ruinele unei foste viitoare fabrici de siliciu parca pe care Ceausescu nu a apucat sa o termine si evident a fost abandonata. Satul are cateva strazi pline de praf, o biserica, carciuma nelipsita si culmea, un dipensar medical construit recent, probabil cu fonduri europene, dar unde niciun doctor nu vrea sa vina. Si, din pacate, iti cam dai seama de ce daca te uiti in jur. O fi delta un paradis, dar clar nu pentru cei care locuiesc in astfel de sate izolate.

Aici poti sa mergi sa vizitezi padurea seculara si dunele de nisip, Vine cineva sa te ia de la barca sa te duca la plimbare. Prima data a venit cu un tractor cu remorca si a fost super distractiv si pentru adulti si pentru copii. A doua oara nu mai era remorca, era o dubita mai batrana ca mine :)). Pentru copii a fost amuzant, au zis ca sunt in parcul de distractii, eu totusi recomand tractorul :)))).

Traseul plimbarii trece prin padurea seculara de stejari de acolo, care este superba, pana la un stejar imens, stejarul ingenuncheat.

In plus, prima data cand am fost am mers la dunele de nisip de langa sat, pe care le recomand oricum, dar din pacate anul asta nu am reusit ca nu se mai putea ajunge la ele.

Crisan

Tot plimbare de o zi poti sa faci si pana la Crisan, un sat aflat pe bratul Sulina. Tot asa cateva ore la dus peste lacuri si pe canale si la fel la intors. Este o alternativa la Caraorman. Mai sunt si alte posibilitati, pana la Letea sau chiar pana la mare, depinde cat de mut poti sa rezisiti sa stai in barca.

Crisan este un sat mai dezvolatat putin, pentru ca este pe Sulina, are acces rapid cu barci de viteza si pensiunile si turismul in general s-au dezvoltat mai mult aici. Noi am nimerit in anul respectiv la Festivalul Borsului de Peste :))

Litcov la rasarit

Ne-a spus Cristi, gazda, ca daca vrem sa vedem cu adevarat ce inseamna Delta, trebuie sa ne sculam devreme, foarte devreme. Intai am zis ca face misto de noi, dupa aia am zis ca nu prea ne-am trezi la ora aia, pana la urma am acceptat si bine am facut. Nimic din ce am vazut in delta nu se compara cu plimbarea accea de la 5 dimineata si cu rasaritul soarelui vazut de pe lacuri! Recomand oricum sa faca asta macar o data. Chiar daca trebuie sa te scoli la 5!

Primul obiectiv a fost rasaritul .Si am ajuns la fix pe lacuri sa vedem cel mai frumos rasarit de care am avut parte vreodata! Serios. Mai spectaculos decat cele de la mare! Pozele sunt doar poze, sa fii acolo este cu totul altceva.

Si apoi pelicanii! Nu am vazut niciodata atat de multi pelicani si atat de aproape. De-aia zic: barca mica, care merge incet si in liniste.

Si canalele pline de mii de pasari. Se ridicau stoluri intregi in fata noastra, evident deranjate de la masa :)). Nu am crezut ca o sa vad vreodata asa ceva. Aveam impresia ca sunt la Discovery Channel :)). Cu o zi inainte ne bucuram si saream mai sa daramam barca cand vedeam 2-3 cormorani la un loc. In dimineata aia ma vazute cateva zeci de pasari pe metru patrat!!!. Daca ajungeti in Delta, trebuie as faceti o data o plimbare la rasarit. Nu se comparara cu nicio alta plimbare cu barca pe canale.

Sa incercam si altceva......

Daca sunteti pescari.....evident puteti sa incercati sa pescuiti :)). Am zis ca nu ma bag in subiectul asta!

Daca nu sunteti, dar aveti chef de aventura, puteti sa incercati un caiac. Puteti sa inchiritati de pe ponton. Noi am incercat. Si ne-am descurcat din prima! Prin descurcat inteleg ca nu ne-am rasturnat! Si nu am inecat copii!. Ne-am facut insa fleasca datorita tehnicii deficitare, dar ne-a placut.

Si tot la capitolul "altceva" puteti sa incercati sarbatorile aici. Noi am faut Pastele in Delta anul acesta, si a fost o alegere excelenta. Inlusiv am mers noaptea la inviere in Murighiol cu barca. Plimbarea la miezul noptii cu barca pe Dunare a fost spectaculoasa! Nu am poze relevante, din pacate!

Parintii nostrii au facut aici unul sau doua Revelioane. Delta iarna este cu totul altceva. Nici de atunci nu am poze, din pacate.

Veniti pregatiti!

Asta inseamna sa stiti la ce sa va asteptati! In primul rand la faptul ca nu este o statiune, deci sunteti legati de oferta locului de cazare, indiferent care este acesta. Exista si posibilitatea sa stai pe "pamant" gen Murighiol sau alta localitate de la marginea deltei si doar sa faceti niste excursii, dar nu este chiar acelasi lucru.

Apoi sa studiati vremea. Noi am fost la 1 mai ultima data si dimineata si seara era frig, la modul serios frig! O pelerina de ploaie nu strica niciodata, macar sa o pui pe picioarei in barca pentru ca, de multe ori, te stropesti!

Autan sau altceva de tantari este obligatoriu. In delta sunt tantari! Nu te omoara, dar sunt. Si crema de soare. Si sapca. Si multa memorie disponibila la telefon sa faceti milione de poze.

Si pentru cei mofturosi, a se citi copii mofturosi in general, oriunde ati merge, e cazul si aici pe Anastasia, intrebati clar care este meniul. Pentru ca 99% altceva nu o sa gasiti. Nu e chiar la colt magazinul! Spre exemplu, noi in delta vrem peste, doar peste. Si exista Andrei pentru care pestele este inamicul suprem :)))). Ca urmare venim pregatiti de acasa cu 2 pungi de cereale, 2 pachete de pulpe de pui, cascaval si crenvusti :)))). Si niciodata nu ne-am intors cu ele acasa!

Acestea fiind spuse, daca aveti ocazia, mergeti in Delta! Si asigurati-va ca veti avea ocazia sa experimentati Delta cu adevrat! Nu din goana barcii cu motor.