Meteora...o alta lume

Mi-am propus de mult timp sa ajungem la Meteora, evident cumva legata de concediile la mare din Grecia. Si ocazia a venit cand am ales Lefkada, pentru ca Meteora este un punct bun de oprire in drumul spre Insulele Ionice. Este un mic ocol din drumul principal, dar merita.

Planul era sa ajungem in Meteora pe la 2-3 dupa-amiaza, sa vizitam o manastire pana la 5 cand se inchid, sa ramanem peste noapte acolo si dimineata sa mai vizitam 1 sau 2 si apoi sa plecam sper Lefkada. Din pacate planurile nu ies intotdeauna ca pe hartie, si din cauza vamilor noi am ajuns acolo pe la 7 seara, iar a doua zi din cauza orarului schimbat la ferry, a trebuie sa pleacam de dimineata. Asa ca nu am putut sa vizitam in interior nicio manastire, dar am prins un apus si o dimineata cu privelisti fantastice.

Sfatul meu, daca ajungeti aici si va incadrati in timp, ramaneti 2 nopti, ca sa aveti o zi intreaga la dispozitie.

Drumul pana acolo nu este greu. Normal este un drum de aproximativ 11 ore, daca nu stai in vami. De la Salonic puteti sa o luati prin Grevena sau prin Larisa, mari diferente nu sunt. Noi am mers dupa Google prin Grevena. Din autostrada pana la Meteora aveti cam 60 de km de drum bun, dar drum de munte, ingust si cu serptentine. Si dupa ce intrati pe drum, la cativa km, neaparat sa opriti pentru poze sau chiar pentru o baie la ruinele podului de piatra Eleftherochori, pe raul Venetikos. Noi nu am stiu de acest loc si abia cand am trecut si am vazut cat de frumos este acolo, ne-am documentat despre ce este vorba

Cat despre cazare, majoritatea se opres in Kalambaka, un orasel in apropierea manastirilor. Eu va recomand insa Kastraki, este un sat micut cu doar cateva strazi dar care se afla exact la inceputul drumului care urca la manastiri. Cu putin efort, se poate ajunge si pe jos la ele din Kastraki. Plus ca este un orasel pitorec, tipic grecesc, cu strazi mici si case frumoase, cu multe terase si resturante. Pe noi ne-a incantat si satul in sine, este un loc foarte placut pentru o oprire.

Dar sa revenim la manastiri. Sunt 6 manastiri care se pot vizita: Great Meteoron, Sfantul Varlaam, Rousanou, Sfantul Nicolae, Sfantul Stefan si Sfanta Treime. Fiecare mai usor sau mai greu de accesat. Toate informatiile despre fiecare manastire si orar de vizitare plus taxe gasiti aici https://meteora.com/

Luati insa in considerare ca cel mai probabil nu veti putea sa le vedeti pe toate intr-o zi, daca asta va doriti. In plus, tineti cont de regulile privind imbracamintea si veniti cu apa si mancare suficiente pentru ca de pe acolo nu aveti ce lua.

Cum spuneam, noi nu am resuit sa le vizitam, asa a fost sa fie, poate aveam nevoie de un motiv sa ne mai intoarcem. Dar ce am faut, si va recomand si voua, este sa mergem la punctele de panorama de pe drumul spre manastiri.

Sunt doua locuri de panorama, unde poti sa opresti masina si sa te cateri putin pe stanci si privelistea de acolo este ceva de neimaginat. Serios, nu ma vazut niciodata asa ceva. Apusul acolo este ceva spectaculos. Noi am avut noroc sa fie foarte putin lume, datorita pandemiei, dar si intr-un sezon norma seara la apus nu mai este nebunia de peste zi pentru ca nu mai sunt autocarele cu mii de turisti.

Deci daca puteti, veniti aici la apus. Nu poti sa ajungi al Meteora si sa nu vezi asta!

google.ro/maps/place/Observation+deck/@39.7200433,21.626213,16z/data=!4m8!1m2!2m1!1smeteora+observation+deck!3m4!1s0x0:0x5902b78e88b88828!8m2!3d39.721123!4d21.6341695?hl=en

Si pentru ca seara ne-a placut atat de mult, chiar daca a trebuit sa plecam devreme, a doua zi dimineata ne-am trezit cu noaptea in cap si pe la 7 dimineata eram din nou acolo. Si a meritat trezirea. Dimineata nu mai era nimeni si se auzea in departare slujba de la manastiri. Incredibil de frumos!