Hunedoara si imprejurimi

Am ales Hunedoara ca baza pentru explorarea intregului judet si s-a dovedit a fi o alegere foarte buna, datorita pozitiei sale. Plus ca orasul in sine a fost o surpriza foarte placuta pentru noi. Sigur, stiam de castel, dar cam atat.

Castelul Corvinilor

Daca este un singur loc pe care aveti timp sa il vizitati atunci cand sunteti in zona, atunci acesta trebuie sa fie castelul Corvinilor. Este impresionant ca arhitectura si ca amenajare. Merita din plin o vizita daca sunteti in zona. Ce mi-a placut este faptul ca este foarte frumos amenajat, se vede ca este ingrijit si se lucreaza in continuare la el. Fata de ce imi aduceam aminte de ultima vizita din urma cu cativa ani, acum am vizitat mult mai multe zone ale castelului.

Este impresionant ca si constructie la exterior dar si interioarele sunt foarte frumos puse in valoare. Este unul din locurile unde lucrurile sunt facute bine. Pe lnaga castel in sine biletul de intrare acopera si 2 mici muzee anexe din curtea castelului. Separat mai este si o expozitie cu instrumente de tortura medievala, la care cumparati alte bilete, noi nu am fost pentru ca sincer nu inteleg de ce ai vrea sa vezi asa ceva :(.

Ne-a placut castelul, am urcat si am coborat si am facut o gramada de poze. Plus ca seara este foarte frumos luminat. Si daca vreti o poza spectaculoasa cu castelul, treceti de parcare su urmati strada care cumva urca prin spatele castelului si de acolo aveti o imagine superba asupra acestuia.

Muzeul trenuletelor Valentin Banciu

Ceam mai placuta surpriza in Hunedoara a fost Muzeul Trenuletelor. Ne-am dat peste cap sa ajungem chiar si a doua oara, asa de mult ne-a placut :). Muzeul se afla la parterul unui bloc, intrii in el printr-o locomotiva si inauntru sunt niste diorame absolut fantastice. Pe lanaga colectii de masinute, locomotive etc. Pe noi ne-au fascinat dioramele. Copiii sunt super incantati de trenulete, iar noi ca adulti am stat cred ca vreo ora sa descoperim toate detaliile dioramelor. Este un loc absolut fantastic. Pana acum eram incantati de cel de la Sinaia, dar acesta este mult mai frumos ca acela. Ca sa nu mai spunem de personalul foarte amabil, baia sepctaculoasa, biletele de intarare sub forma de bilete de tren din acelea vechi de carton, sau de faptul ca poti sa platesti fara probleme cu cardul. Cred ca daca asi locui in zona m-asi duce acolo in fiecare saptamana :). Este incredibil de frumos si un exemplu extraordinar de ce poti face cu multa munca si pasiune. Recomand oricum sa faca o vizita la muzeul trenuletelor, cu sau fara copii. Pe ei ii gasiti pe FB, iar acum aveau program 10.00-20.00, mai putin lunea cand este inchis.

Centrul orasului Hunedoara

Si orasul Hunedoara in sine ne-a placut, este un orase micut si curat, poate intr-adevar nu este o destinatie in sine, dar cum noi am fost cazati acolo am avut ocazia sa ne plimbam putin. Este o strada pietonala in centru udne poti sa te plimbi seara, cu multe megazine si terase, frumos amenajata.

Si noi am mai facut o descoperite epocala acolo :) gofrele cu de toate Bubble Waffle de la Foodyol de pe strada pietonala. Intre trenulete si gofre copiii au declarat Hunedoara un super oras in care sigur trebuie sa ne mai intoarcem. Deci aveti grija sa va luati si o gofra cu inghetata daca ajungeti in zona :)

Furnalul de la Govajdia

Aflat la 20 de km de Hunedoara, intr-o zona absolut superba, furnalul de la Govajdia a avut un trecut maret, dar din pacate acum este lasat in paragina. La vremea sa a fost primul furnal cu flux continuu din Europa si al doilea din lume. Se spune ca aici au fost turnate unele din componentele de fonta ale Turnului Eiffel. Evident acum nu este ingrijit deloc, dar curtea este deschisa si se poate intra inauntru, iar afara este o placa cu cateva informatii. Pacat ca nu este pus in valoare. Dar drumul pana acolo este superb si chiar si furnalul in sine merita o vizita.

Lacul Cincis

La vreo 20 de km de Hunedoara gasiti lacul Cincis. Este o destinatie populara in zona pentru un picnic in aer liber sau pentru o plimbare pe lac, mai ales in sezonul cald. Este un lac de acumulare foarte frumos, zona este superba, singurul "minus" ar fi ca drumul din jurul lacului este destul de prost. Este asfaltat, sau mai bine zis a fost candva. Noi am fost in primivara, cand cam toate pensiunile si campingurile erau inchise dar este evident ca zona este foarte animata vara.

Iar pentru o masa cu priveliste superba la lac, incercati sa gasiti o masa pe terasa de la Motelul Cincis sau de la pensiunea Belvedere. la primul noi nu am gasit liber, dar si la Belvedere pe terasa am beneficiat de o priveliste superba. Mancarea nu ne-a spus nimic, a fost doar ok, dar privelistea este minunata.