Kefalonia - insula cu mii de nuante de albastru si mii de....capre :)

Pentru noi Kefalonia a fost o mare surpriza, in sensul bun al cuvantului. Nici macar nu era in programul verii, nici nu stiam foarte multe despre ea, am ajuns oaresicum din intamplare si fortati de evenimente. Planuisem o saptamana in mai "populara" Lefkada, si a trebuit sa inlocuim in ultimul moment o saptamana de Italia cu altceva si am zis ca daca tot ajungem in Lefkada, sa mergem o saptamana si in "vecina" Kefalonia. Si bine am facut, pentru ca pana la urma s-a dovedit o alegere fantastica si mi-a placut mai mult decat Lefkada.

Kefalonia este inconjurata de Marea Ionica si asta este cel mai grozav lucru. Marea Ionica este fantastica, am vazut toate nuantele posibile de albastru, au fost locuri in care aveai impresia ca esti undeva prin Bali. In plus este o insula muntoasa, pana la tarm si de aici zecile de plaje absolut spectaculoase. E adevarat ca sunt putine plaje cu nisip fin si apa mica, dar cele stancoase, la poalele stancilor sunt impresionante. Toata insula este un spectacol al naturii!

La asta mai adaugi cateva orasele absolut superbe, ca din povesti, oameni veseli si primitori, drumuri bune din varful muntelui pana la mare, mancare excelenta, muuuuulte capre si putini turisti :). Asta cu putini turisti mi-a placut maxim. Poate singurul avantaj al pandemiei. Mi s-a parut Grecia autentica si linistita, fara haosul turistic din mijloc de vara. Clar nu a fost o vara "normala" si in mod cert trebuiau sa fie mai multi turisti, dar cu toate astea insula nu mi se pare ca iti da sentimentul de insula de vacanta ci de insula locuita de oameni tot timpul anului. Sunt sare si orase, nu doar statiuni.

Am stat 6 nopti dar puteam sa mai stam vreo 2 saptamani fara sa ne plictisim. Am tras de noi sa mergem in fiecare zi in alta parte a insulei ca sa vedem cat mai mult, dar clar nu am acoperit tot. Am o lista intreaga de locuri in care nu am ajuns si de locuri in care am ajuns dar parca nu am stat destul. Clar vreau sa ma intorc aici! Fara discutie. E unul din acele locuri in care stiu sigur, sigur ca vreau sa revin.

Plajele din Kefalonia....Marea Ionica in toata splendoarea sa!

Kefalonia este o insula maricica, aproape 800 km patrati, in plus are mai multe "brate" asa ca beneficiaza de sute de km de tarm si sute de plaje. Nu stiu cat ti-ar trebui sa le vezi pe toate. Majoritatea sunt cu pietre si cu apa adanca din prima, dar gasiti si cateva mai "child-frendly"

Plaja Myrtos..."emblema" Kefaloniei

Aceasta este clar cea mai cunoscuta plaja a insulei. Majoritatea cautarilor de pe Google referitoare la insula, te duc aici. Si pe buna drepatate. Este cea mai spectaculoasa dintre plajele usor accesibile ale insulei. "Usor" accesibil in Kefalonia inseamna ca ai drum de masina pana acolo :). Drumul clar o sa fie ingust, in panta, cu zeci de serpentine, dar e drum :).

Si mai e ceva spectaculos la Myrtos: vederea de sus de pe drum. WOW!. Sunt 2 puncte amenajate in care poti sa te opresi pe drum ca sa admiri plaja de sus, din ambele directii. Trebuie sa te opresi, peisajul este greu de descris. O sa ramai cu imaginea in minte toata viata. Una din opriri este pe drumul dinspre Argostoli spre Divarata, drumul de pe coasta, celalalt pe drumul dinstre Assos/Fiskardo spre Divarata. Pe amandoua le gasiti pe Google maps, au loc de oprit masina si trebuie neaparat sa faceti o poza acolo,,, sau vreo 200 :).

Dar sa coboram pe plaja :) Suprinzator, este un drum chiar prietenos pentru Kefalonia. Din Divarata este semn care plaja, cativa km de drum super ok, fara prea multe prapastii pe marginea drumului, doar cateva serpine mai stranse. Chiar lejer! Jos este loc de parcare chiar la nivelul plajei. Cand am fost noi era mai mult decat suficient loc, intr-un iulie normal, probabil ca nu.

Plaja este doar cu pietre, mici, albe, rotunde, superbe! Dar sa ai papuci de apa :). Cand am fost noi era total neamenajata, nu era absolut nimic acolo si era perfect! In ultima zi, la plecare, ne-am mai oprit o data pe view point si am vazut ca aparuse o zona amenajata cu umbrele. Marea este adanca dupa cativa metrii, cu valuri, dar atat de frumoasa! Ce culori fantastice! In capatul din stanga, cum te uiti la mare, este o pestera in care poti sa intrii. Inclusiv poti sa inoti si sa iesi pe partea cealalta in mare si sa te intorci inot pe langa stanci. Ca sa nu mai spun ca erau cativa care isi pusesera prosoapele in pestera, in partea uscata si stateau acolo, la umbra. Un loc perfect daca stii de el si daca vii dvreme! Este plaja de care copiii isi amintesc cel mai mult de pe insula.

Plajele ascunse din nordul peninsulei Paliki....Amidi, Fteri si Kamari

Pentru mine acestea sunt cele mai frumoase plaje ale insulei. Coasta de nord a peninsulei Paliki, accesibila in cea mai mare parte doar cu barca, este fabuloasa. Este un imens perete de stanca alba cu zeci de plaje mai mici sau mai mari, stanci, golfulete, pesteri etc. De vis! A fost o intamplare ca am ajuns aici. Citeam review-urile despre Myrthos si cineva comentase ca e ok, dar nu se compara cu Fteri. Si din curiozitate am ajuns intr-o croaziera.

Amidi

Amidi a fost prima oprire a zilei. Sari din barca si inoti pana la plaja :). O plaja cu pietre albe perfecte , apa albastra si peisaje de vis. Si eram doar noi. Nu ajungi la ea decat cu barca. Nu stiu daca ati ascultat vreodata sunetul valurilor pe o plaja de pietre, este minunat cum se aud pietrele care se lovesc una de alta. Si apa aceea albastra....

Fteri

O bucatica de Paradis in Marea Ionica. Este intr-adevar o plaja fantastica, cu stanci superbe care ies din apa, este intr-adevar un loc de vazut. Noi tot cu barca am ajuns, majoritatea turistilor ajung asa, exista insa si traseu pe jos, peste stanci. Gasiti informatii pe net despre traseu, dar este un drum lung si probabil nu accesibil chiar oricui. Dar merita. In oricare dintre cele variante asta este o plaja de vis. Si aproape pustie. Faptul ca nu exista drum de masina pana aici se vede!

Kamari

Aici mi-a ramas gandul! Aceiasi apa albastra, pietre albe, fara alti oameni, o pestera superba, incredibil de frumos. Tot doar cu barca poti sa ajungi si parca ar fi pacat sa mergi in Kefalonia si sa nu vezi locurile astea minunate

Kefalonia Fishing Tours

Dupa cum spuneam, la toate plajele de mai sus ajungi cu barca...dar de unde barca? :). Cautand pe net am vazut ca in sezon exsita taxi boat din Zola spre aceste plaje, dar noi am ales o croaziera de o zi cu o barca de pescuit si a fost cea mai buna alegere pe care puteam sa o facem. A fost ziua cea mai frumoasa a concediului.

Barca este mica, maxim 8 turisti, de fapt asta a fost argumentul care m-a convins si dureaza de la 9 pana pe la 16. Pe langa faptul ca vezi plajele de mai sus, mai ajungi si la Blue Lagoon si Pestera Sirenei. Plus ca strangi plasele de peste, poti sa scoti singur peste din plasa si ce s-a prins mananci pe gratar la pranz pe plaja Kamari, in pestera. Absolut fantastic! Si in plus, gazdele fac ca totul sa fie foarte personal, sunt atenti la micile detalii care fac diferenta. Nu este o "distractie" foarte ieftina, dar merita toti banii. Daca aveti o singura zi la dispozitie in Kefalonia, faceti asta, nu o sa va para rau!

Detalii despre ei gasiti aici https://kefaloniafishingtours.gr/en/ sau pe Facebook.

Xi si Petani, doua contraste ale Pensinsulei Paliki

Xi

Xi este o plaja altfel. In primul rand pentru ca are nisip rosu! Nu e chiar rosu, e mai mult maro-roscat, dar tot este ceva deoasebit. Si faptul in sine ca are nisip e ceva deosebit in Kefalonia :). Plus ca si apa este mica si linisitia. Neasteptat. Si drum drept pana acolo, fara serpentine, fara coborari, parca nici nu eram in Kefalonia. Clar cea mai prietenoasa plaja pe care am incercat-o pe insula. Dar nu la fel de spectaculoasa. Este altceva. Sunt zone amenajate cu sezloange si baruri, dar si zone liber sa iti pui umbrela si sa te bucuri de apa si peisaj. Plus ca are namol, ca la noi, erau o gramada de persoane "pictate" de sus pana jos :). Daca mergi usor prin apa pe langa stanca, ajungi pe plaja de alaturi, Megas Lakkos. Ambele sunt le fel, apa calda, mica, fara valuri, nisip rosu pe km de plaja. Cred ca iti ia cateva ore sa le faci pe amandoua de la un capat la altul.

Petani

Dupa XI, a fost o schimbare totala de registru. Ne-am intors la Kefalonia spectaculoasa. Si la un drum ingrozitor cu multe serpentine, coborare abrupta, rapa ori in stanga, ori in dreapta. Ceva obisnuit :). Si "bonus" foarte putin spatiu de parcare jos. Ori ajungi devreme, ori spre dupa-amiaza, cand pleaca lumea. Dar peisajul de sus este superb. Si de jos. Si de oriunde. E altfel, tot stanci dar mai verde. Si apa albastra, superba, dar cam rece si cu pietre si cu valuri.

Sunt sezloange, vreo 7 euro parca, sunt si vreo 2 resturante, deci nu trebuie sa vii super pregatit. Si zona destula daca vrei sa iti pui umbrela si prosopul tau. Mi-a placut foarte mult. Mai putin coborarea pana acolo.

Coasta de sud, de la Makris Gialos pana la Skala

Zona din sudul insulei este cu totul altfel fata de ce am povestit mai sus, mai domoala, fara stancile spectaculoase, altfel de plaje, cu nisip, apa mai prietenoasa dar aceleasi peisaje fabuloase, apa albastra si ceva diferit in fiecare loc.

Makris Gialos

Asta a fost primul contact cu Kefalonia. Prima zi, prima plaja la care am ajuns, nor afara aproape sa plua si niciun om pe plaja. Niciunul. Nimic. Eram singuri pe plaja :). Ne-am dus in zona amenajata, am luat 2 sezloange si pana la pranz nu a mai venit nimeni :). Asta da distantare sociala!.

Plaja este mare, cu nisip, mare parte neamenajata, cel putin cand am fost noi, dar si cu un bar pe plaja, in unul din capete, Costa Costa, care are parcarea lui, ceea ce chiar conteaza, si un bar unde poti sa mananci la pranz. Doua sezlonage cu o umbrela, 8 euro/zi. Clar este o plaja populara printre turisit, doar ca acum nu prea erau turisti si am putut sa ne bucuram doar noi de ea :).

Imediat langa, mai este o plaja mai mica, Platis Gialos, neamenajata, mai mult cu localnici, de care insa ne-am dat seama mai tarziu. Din drum este urmatoarea intrare dupa Costa Costa. Data viitoare e pe lista.

In jurul aeroportului: Ammes, Minies si Spasmata

Kefalonia are aeroport. Si este chiar pe malul marii, inconjurat de mai multe plaje mititele. Plajele nu sunt ceva deosebit in sine, dar poti sa vezi avionele cum trec pe deasupra cearceafului tau :). Noi am avut ghinion cu pandemia ca erau foarte putine curse si am vazut doar o coada de avion care pleca. Dar le aveam in plan de acasa :).

Ammes

Ammes este o plaja micuta, cu nisip portocaliu, neamenjata cand am fost noi. Plus ca batea vantul si marea era super agitata. Dar este chiar inainte de inceputul pistei si avioanele care aterizeaza trec fix pe deasupra ei.

Minies si Spasmata

Aici doar ne-am oprit putin sa ne uitam. Minies este in lateralul aeroportului si Spasmata in capat, pe culuarul de decolare. Deci daca va plac avioanele si este si o perioada aglomerata pe aeroport puteti sa va duceti aici :) Ambele au nisip si sunt neamenajate. Se fapt erau pustii cand am fost noi. Daca erau 2-3 oameni pe o plaja. Si asta mi-a placut le nebunie!

Skala

Aveam o zi intreaga planificata pentru zona de sus a insulei, dar a fost inlocuita "din mers" cu ziua pe barca asa ca partea aceasta de insula a ramas oaresicum neexplorata. Am fost doar in trecere, venind dinspre Sami si asta a fost zona care mi-a inspirat cel  ai mult sentimentul de "statiune". Relifeul e mai domol parca, plaja este imensa, lunga si lata, dar va ramane pentru data viitoare.

Coasta de est: Antisamos si Limenia

Antisamos

Antisamos este una dintre cele mai "populare" plaje ale insulei. Mi-a placut, nu zic ca nu, dar cumva mi s-a parut ca in proverbul cu pomul laudat. Prima impresie a fost drumul. Absolut orbil. Ingust, prapastios, serpentine, tot ce vrei. Nu credeam ca mai ajungem acolo. Odata ajunsi trebuie sa si parchezi undeva. Plaja este super amenjata cu vreo 3-4 zone de sezlonage care tin de cele 3-4 baruri de pe plaja. Daca stai la ei, parchezi la ei, dar daca vrei sa stai in zona neamenajata nu prea ai unde sa parchezi, decat daca vrei sa vii devreme. A fost prima plaja din Kefalonia unde am avut sentimentul de "plaja de fite". Multe sezlonage, muzica tare, oameni veniti de pa iahturi, multa lume in general chiar si in perioada asta etc. Si asta ne-a cam taiat cheful.

Dar, plaja este frumoasa, intr-un golf superb, tot cu pietre dar cu apa linistita si perfect transparenta, buna de snorkeling. Plus ca apa are 3-4 culori una dupa ala, chiar este un loc frumos, doar ca supra-amenajat.

Limenia

Limenia a fost surpriza placuta a zilei, plaja perfecta pentru o baie scurta. Este o plaja lunga dar foarte ingusta, total neamenajata, pustie, fix pe marginea drumului intre Poros si Skala. Practic trebuie sa opresti masina pe marginea drumului, nu exista parcare. Dar are niste stanci imense in apa si la sfarsitul unei zilei calduroase este o oprire perfecta. Am mai vazut vreo 2 oameni undeva in departare.

In nord: Emplisi

Ultima baie in Kefalonia. Am nimerit o plaja excelenta. Un golf micut, cu apa perfecta pentru snorkeling, si inconjurata de maslini. Este absolut fabulos sa stai la plaja sub maslini. E umbra, nu te chinui cu umbrela, miroase a padure si se aud cicladele. Plaja perfecta. Nici nu erau turisti, cred ca numai localnici. Este plaja cea mai apropiata de Fiskardo. Si clar merita o vizita. Iar pe lateral sunt tot felul de stanci pe care poti sa te plimbi in voie.

Dar Kefalonia are mult mai mult de oferit, decat plaje

Pe langa plaje, sunt o multime de alte locuri minunate pe insula. Mici orasele parca desprinse din povesti, capitala Argostoli, pesteri, lacuri si cate si mai cate.

Argostoli

Argostoli este capitala insulei si cel mai mare oras, cu vreo 10.000 de locuitori. Este un oras in adevaratul sens al cuvantului, nu o statiune la plaja, dar este perfect localizat, cumva in centrul insulei dpdv al distantelor catre tot ce e mai important de vazut. Daca vrei sa vizitezi insula este locul perfect de pornire. Daca vrei sa mergi in slapi pana la plaja, trebuie sa cauti alta zona.

Pentru ce am avut noi nevoie a fost perfect. Am inchiriat un apartament imens pe Airbnb, in fiecare zi plecam in alta parte si seara ne bucuram de oras.

Este un orasel tipic grecesc, multe strazi mici si intortochiate, in panta, case frumoase colorate si ingrijite. Plus beneficiile orasului: supermarketuri, magazine, piata, farmacii, benzinarii si cam tot ce ai nevoie.

Ca turist exista o strada pietonala, paralela cu marea, plina de terase, restaurante, magazine, mici piete, biserici tot ce vrei. Ideala pentru plimbarea de seara cand totul este animat (la pranz zici ca e orasul parasit :).

In plus, exista o faleza de promendata, de curand amenjata, de-a lungul golfului, unde este o placere sa te plimbi. Plus podul pietonal care trece peste tot golful. Mi s-a parut un oras ideal in care sa te plimbi seara, linistit, sa vezi cum apune soarele peste oras.

Si desi am stat aici destul mai sunt o gramada de lucruri pe care am vrut sa le facem, dar nu am apucat: dimineata veneau pescarii si puteai sa cumperi peste proaspat, era un fel de muzeu tehnic, promenda din dreptul orasului se continua in ambele directii prin padure, pe maul apei pe toata lungimea golfului, iar dupa far era o zona ca o gramada pe plaje micute intre stanci. Deci clar trebuie sa mai revenim si aici. Si nici nu am avut noroc sa vedem faimoasele lor broaste testoase uriase.

Assos

Assos este un orasel de poveste. Cu aer italienesc, cu casute colorate si cu 2 golfuri superbe de ambele parti. Ai impresia ca este desprins dintr-o carte postala. Mai putin drumul pana acolo: curba, rapa, panta, curba, curba, rapa si tot asa :). E suficient sa te uiti pe google maps ca sa te ia ameteala. Dar clar merita!

Este o parcare la intrarea in orasel, pentru ca nu ai unde sa intrii cu masina. Si de acolo incepe si drumul pietonal catre ruinele cetatii venetiene care se afla in varful dealului. Sunt 2 variante de a ajunge la cetate: aleea pietruita de 2 km sau cararea prin padure. Noi am ales varianta usoara, cea pietruita, dar chiar si asa caldura te termina. Trebuie sa iti iei apa suficienta pentru ca pe drum sau sus nu gasesti nimic. Cetatea in sine nu este fabuloasa, sunt niste ruine despre care din pacate nu este nicio informatie acolo. Are o suprafata destul de mare, noi insa am explorat-o doar putin pentru ca ne terminase caldura. Drumul pana sus merita insa din plin pentru ca peisajele de pe drum sunt absolut fantastice.

Si dupa plimbare merge si un pic de relaxare. Oraselul are 2 plaje micute, una chiar in port unde sunt si restaurantele si una mai mica langa parcare. Cand am fost noi nu era nimeni acolo si apa era perfect transparenta, si la umbra pinilor. Apoi puteti sa admirati casele colorate si barcile din port sau sa incercati unul din cele cateva restaurante de pe marginea apei.

Fiskardo

Un alt orasel de poveste este Fiskardo. Cu Fiskardo am inceput si terminat aventura noastra in Kefalonia, pentru ca de acolo am luat noi ferry. Este un orasel superb, pietonal, cu case coloarate si plin de magazine si restaurante insirate de jur-imprejurul golfului. Absolut superb. Iti da un sentiment de vancata. Mi-a placut maxim ca este pietonal, iar parcarea pusa la dispozitie la intrarea in oras este perfect amenajata si suficient de mare.

Singura problema, daca ajungi la pranz, este ca atunci opresc pentru cam o ora-doua vasele mari care fac excursii din Lefkada. Si dintr-o data se revarsa sute de turisit pe tarm. Noi am fost socati :). Eram la masa, aproape singuri si dintr-o data am fost invadati. Noroc ca nu stau mult :)

Sami si Lacul Melissani

Sami este un orasel micut, un alt port in care poti sa ajungi cu ferry, de pe continent. Pentru noi a fost doar o oprire de pranz, intre plaja Antisamos si lacul Melissani. Fiind pranz era groaznic de cald, totul inchis asa ca mare impresie nu ne-a facut. Multe restaurante insirate de-a lungul apei si cam atat. Poate data viitoare il prindem intr-un moment mai bun :).

Dar motivul pentru care am ajuns aici a fost lacul Melissani. Este un lac format intr-o pestera al carei tavan s-a prabusit candva. Este un loc micut dar lumina care patrunde prin tavanul prabusit face ca apa sa fie de un albastru incredibil. Cea mai frumoasa culoare o are la pranz, cand lumina cade perpendicular pe apa. Se face un tur cu o barcuta, undeva la 10-15 minute, dar merita vazut. Cand am fost noi erau doar 2 barci pe lac si a fost perfect.

Tot acolo aproape este si pestera Drogarati. Din pacate noi am ratat-o pentru ca nu am gasit nicaieri pe net programul si am ajuns acolo pe la 4 fara 10. Si la 4 inchidea :(. Asa ca ne-am dus degeaba, dar distantele nu sunt mari. Langa Drogarati mai exista si un fel de mini gradina zoologica cu animale domestice, Zoo Odyssea, sau ceva de genul asta. Cred ca merge la copii mai mici si daca nu e prea cald afara. Si tot pe acolo, chiar la intrarea in Sami, am gasit un fel de muzeu naval, care insa era inchis, cred ca tocmai acum il pregateau pentru deschidere. Pe net nu am gasit nimic despre el.

Lixouri

Lixouri este "poarta de intrare" in peninsula Paliki. Este al doilea oras ca marine, dupa Argostoli, si daca vii dinspre capitala sau din sudul insulei, cea mai scurt drum este un ferry care face legatura intre Argostoli si Lixouri. Scuteste o gramada din drum. Vara sunt ferry cam la fiecare jumatate de ora, drumul dureaza 20 de minute si pe noi 4 cu masina ne-a costat 12 ore. Chiar este o optiune buna spre Xi sau Petani.

Ce este de remarcat la Lixouri este piata centrala, enorma, patrata, plina de restaurante. Este un loc foarte placut de lut masa.

Si ceva in plus...

Pe langa plaje, orasele si alte atractii turistice, am dat peste cateva locuri care mi-au facut ziua mai buna, asa ca vi le recomand si voua :).

Strofi

In Divarata este o mare intersectie a vreo 4 drumuri. In orice directie incerci sa travesezi insula, ajungi in Divarata. De acolo pleaca si drumul catre Myrthos. Si acolo este si o mare aglomeratie de restaurante si terase. Unul dintre ele, intr-o margine este Strofi. Este dintre cele mai mici si mai putin vizibile dar este un adevarat restaurant pentru localnici, nu pentru turisti. Citisem inainte review-uri, intr-adevar cand am fost erau doar localnici acolo si mancarea a fost absolut delicioasa si ieftina. Daca ajungeti vreodata, trebuie sa incercati capra :)

Myrtillo

Tot in intersectia de la Divarata, vis a vis de Strofi, este un alt fel de afacere de familie. Un mic magazin cu o terasa care vine miere facuta de ei si poti sa si servesti ceva usor si delicios. Este un loc foarte dragut, moder, cool, cu tot felul de produse naturale, iar mierea lor este dementiala. In plus, trebuie sa incercati iaurtul cu miere in diverse combinatii...absolut delicios.

MiniMarket Panorama

Pe drumul de coasta dintre Argostoli si Divarata, undeva in dreptul satului Zola, dar sus, este un minimarket pe marginea drumului. Nimic deosebit la el in sine, chiar destul de putina marfa. Dar...in spate minimarketul are o terasa cu o priveliste fabuloasa asupra Agia Kiriaki. Poti sa iti iei din market o bere, cafea sau o inghetata si sa stai la ei pe terasa sa admiri privelistea. Servesc si ceva alcool dupa sticlele insirate pe perete. E un fel de carciuma/magazin satesc dar cu una din cele mai tari privelisti de pe insula.

Cateva date organizatorice

Kefalonia este o insula...deci ferry :). Pentru noi cea mai scurta varianta este sa iei ferry din Nidri, din Lefkada, pana in Fiskardo, in nordul insulei. Rezervarea este mai mult decat recomandata :) https://westferry.gr/ Aici gasiti orarul si toate detaliile. Acum ca nu erau turisti era doar 1 ferry/zi si nu in fiecare zi. Asa ca da, faceti rezervare din timp. In plus nu sunt niste nave uriase, nu intra atat de multe masini pe ferry. Normal ferry din Lefkada trebuia sa fie din Vasiliki, dar deocamdata portul de acolo este inca in constructie. Din Nidri calatoria dureaza aproape 2 ore si pe noi 4 cu masina ne-a costat cam 130 euro dus-intors. Se poate lua ferry si de pe continent, din vreo 2 locuri, dar este mai mult de mers cu masina ca sunt spre sud si drumul cu ferry este mult mai lung.

Dupa cum spuneam Kefalonia are si aeroport, deci e si asta o varianta. Dar va trebui sa inchiriati masina. Sincer nu prea imi dau seama daca te descursi pe insula fara masina, nu prea cred.

Si ca veni voarba de masina...insula asta nu are 1 km de drum drept, sunt sigura :). Trebuie sa iti faca placere sa conduci,,,si sa nu ai rau de inaltime :). Si grecii conduc pe acolo ca si cum ar fi autostrada, cred ca noi turistii ii exasperam.

Si sa nu uitam de capre...e insula lor..mi-au placut la nebunie caprele, sunt peste tot, cu sutele...si le doare undeva de tine.. asta inseamna ca dorm linistite pe sosea sau iti sar in fata masinii de te miri unde...dar mi-au placut la nebunie caprele.

Echipamentul de plaja e foarte important. Unele lucruri sunt de la sine intelese: palarie, sapca, tone de crema de soare si tricouri UV. Si mai ales papuci de apa. Daca vii fara papuci de apa o sa iti cumperi urgent. Nu faci fata plajelor cu pietre fara ei. Plus masca de snorkeling, merita sa o cari dupa tine. In plus de asta, multe plaje nu sunt amenajate, mai ales daca nu e varf de sezon. Si sincer si pe cele amanejate, partile libere sunt mai frumoase. Asa ca daca tot vii cu masina este obligatoriu sa ai o umbrela de soare (sau un cort) dar si 2 scaune pliante de plaja sunt o investitie nemaipomenita pentru care o sa iti multumesti :).

Unde alegeti sa stati? Probail trebuie sa decideti in functie de ce doriti sa faceti pe insula. Daca vreti sa umplati de colo-colo, Argostoli este o baza excelenta, cumva in mijloc, la distante rezonabile de toate punctele insulei.

Pornind de la asta, noi am impartit insula pe regiuni: o zi pe langa Argostoli, o zi Myrthos si Assos, o zi Sami, Antisamos si Melissani, o zi croaziera, o zi peninsula Paliki si ultima zi pe langa Fiskardo. Ar mai fi trebuit sa fie o zi si pentru sud, Skala si imprejurimi.

Una peste alta, pentru o destinatie aleasa ca back-up in ultimul moment, a fost o surpriza nemaipomenita! Mi-a palcut la nebunie! M-asi intoarce maine acolo..si asi sta mult mai mult de o saptamana!