Rasnov

Daca te aflii pe Valea Prahovei sau in zona Brasovului, Rasnovul este o destinatie excelenta, mai ales daca ai si copii cu tine. Iti poti petrece o zi intreaga aici, zona este foarte frumoasa si sunt destule de vazut si de facut

Cetatea Rasnov

Rasnovul este una din cetatile transilvanene care a fost de mult timp renovata si introdusa in circuitul turistic. Sunt peste  de ani de cand o tot vizitez eu. Si de-a lungul timpului a tot fost dezvoltata si amenjata pana a ajuns la forma actuala care, din fericire, cuprinde o suprafata mare a sit-ului dar, din pacate, a devenit si mult mai comerciala.

Daca pe vremuri puteai sa urci ci masina pana la cetate, acum trebuie lasata jos, la inceputul drumului. Ceea ce mi se pare normal. Numai sa reusesti sa gasesti un loc de parcare :)). Drumul pana la cetate are cam 1 km, panta nu este excesiva, este chiar o plimbarea placuta. Dar tineti cont ca sunteti la munte: pantofii sport sunt obligatorii. Daca nu vreti pe jos, puteti sa luati in parcare un trenulet care urca pana sus.

Si o informatie foarte importanta: cetatea are taxa de intrare care se plateste DOAR cash. Noi ne-am luat teapa la ultima tura. Nu asi fi crezut ca nu e posibil sa platesti cu cardul. Si am intrat doar eu cu copiii, ca nu am avut cash pentru 4 bilete :))).

Cetatea este frumos renovata, are mai multe puncte de unde poti admira privelistea, are si un mic muzeu etc. Ce nu mi-a placut ultima data a fost ca s-a marit foarte mult numarul magazinaselor, ceea ce nu este neaparat un lucru rau, dar e prost aplicat. E deranjant sa vezi deci de pereti ai cetatii "ornati" cu tricouri, genti, jucarii sau mai stiu eu ce.

Una peste alta, daca ajungi in zona, trebuie sa vizitezi cetatea. Atentie la perioadele aglomerate. Daca esti in cetate tu si inca 2000 de oameni nu mai e chiar asa amuzant. De fapt asta e valabil cam peste tot, iar la obiectivele de pe Valea Prahovei si Brasov a devenit o regula.

Mai exista si posibilitatea sa parcati masina in oras, au facut o parcare subterana chiar in centrul orasului, si de acolo sa urcati la cetate cu funicularul. Denumirea oficiala este lifpt in plan inclinat :). E o chestie mica care urca :))

Noi am facut un tur complet: am lasat masina la parcarea de la cetate, am urcat pe drumul clasic, am coborat pe jos pe langa funicular, este o poteca amenajata prin padure foarte draguta si apoi ne-am dus pe jos inapoi la masina. Nu e foarte mult de mers.

Centrul orasului

Da, poti vedea ceva si in oras :)). In primul rand poti gasi de mancare in oras, mai usor decat la cele cateva terase agloemrate din parcarea de la cetate. In oras in sine a fost renovat centrul si este o zona pietonala sraguta, un fel de piata mare, plus o strada cu casse sasesti frumos renovate majoritatea.

Si mai este si biserica evanghelica, care teoretic se viziteaza, are un numar de telefon la care sa suni. Din pacate noi nu am avut noroc sa gasim pe cineva ultima data cand am fost, dar o sa mai incercam

Pestera Valea Cetatii

Daca continuati pe drumul de Cetate catre Poiana Brasov, vreo 2 km mai sus este parcarea pentru pestera Valea Cetatii. Masina se lasa in drum, este un spatiu de parcare amenajat, chiar doua, si apoi mai este cam 1 km ed mers pe jos prin padure. Ori pe drumul principal, ori pe poteca din padure. Ambele sunt amenajate si ambele sunt la deal :)).

La pestera se intra din jumtate in jumatate de ora, cu ghid. Si acolo chiar nu se poate plati decat cash. Culmea ca au un POS dar nu merge pentru ca nu au aproape deloc semnal.

Pestera este destul de mica, cam 20 de min maxim dureaza turul, dar este frumos de vizitat. La iesire este si o tiroliana daca vreti sa distracti copii. Sau pe voi :))

Dino Parc

Si sa nu uitam de atractia Rasnovului: Dino Parc!

Clar nu este distractia mea favorita, si probabil nu o sa ma mai prinzi pe acolo prea curand, dar pentru copii, culmea chiar si pentru ai mei, este wow!. Am fost de vreo 3 ori pana acum si mi se pare ca este o atractie mai ales pentru copii mai mici. Daca e multa lume e chiar naspa. In rest: multi dinozauri din plastic. Macar sint in padure.

Si o gramda de alte chestii pe care sa toci banii: pictura, cinema 9D, oc de joaca, laser ceva, traseu de aventura etc. Clar este un loc care te falimenteaza daca mergi cu doi copii care vor de toate. Dar ce nu faci pentru copii!

Dar sincer, incercati sa gasiti o perioada mai putin aglomerata pentru vizita.

Later edit 2021: Da, am ajuns aici si in 2021! Jur ca e ultima data :). Desii copii sunt mari, mult prea mari pentru asta dupa parerea mea, inca insista cu Dino Parc. Si eu ca fraiera am cedat. Acum sunt mai mult dinozauri, vreo 3 si misca, etc. Si revin la ce am spus. In weekend sau vacanta este horror. Sunt zeci de oameni pe metru patrat, zeci de copii care se catara pe dinozaurii langa care sunt puse placute cu "nu va catarati pe exponate" etc.

Si inca ceva. Urcati pe jos, sunt maxim 10 minute de mers lejer. Sunt niste trenulete care te duc pana acolo, din parcare, dar nu merita eftortul sa stai la coada imensa.