Polovraci si Horezu

Am vizitat regiunea intr-un weekend prelungit la sfarsitul toamnei. Toamna daca prinzi zile frumoase este absolut superba in aceasta regiune. Sunt multe de vazut si facut, dar pentru ca nu am stat mult si a fost prima data in zona, am incercat sa vizitam cele mai cunoscute obiective. Clar poti sa iti petreci mai mult timp in zona fara sa te plictisesti atat de natura, cat si de ce a construit omul de-a lungul timpului. Mai jos am povestit despre obiectivele vizitate in oridinea in care le-am vazut noi oricum distantele nu sunt mari daca te cazezi in zona. Noi am stat in Baia de Fier.

Muzeul trovantilor de la Costesti

Ce este un trovant? Si ce este un muzeul al trovantilor? Trovantul este un termen folosit in geologie, are o definitie savanta, dar in limbajul comun este un fel de boloban mare si rotund. Sunt niste pietre cu forne deosebite care mie imi aduc aminte de filmul de desene animate Frozen si de cate ori ii vad, ma astept sa inceapa sa se miste :). Si muzeul este evident o zona in care gasesti o gramada de astfel de pietre. Sunt mai multe zone cu trovanti, si aici, si in zona Buzaului si in alte regiuni. La Costesti sunt usor accesibili, fix langa DN si cu o parcare vis-a-vis. Daca treceti prin zona, opriti-va 15 minute sa va amuzati cu pietrele uriase.

Manastirea Hurezi

Dupa pietre am ajuns la manastire :). Hurezi este una din ctitoriile brancovenesti. Mie personal imi place foarte mult stilul brancovenesc. Daca ajung in vreo zona cu o astfel de ctitorie, incerc sa nu o retez. Ca urmare oprirea la Hurezi. Intr-adevar manastirea este superba ca arhitectura, plus ca este un loc frumos, linistit, absolut superb intr-o zi de toamana cu soare. Si am avut noroc ca nu era nici aglomerat. Un loc parca din alta lume.

Casuta rasturnata si Padurea Colorata

Din categoria "sa mai vedem si altceva" am oprit si la aceste 2 obiective. Sincer nu merita sa vii in zona doar pentru asta, dar daca treci pe acolo, de ce nu?

Casuta este o initiativa cel putin ilara. Este o casa cu susul in jos, cu mobila prinsa in tavan, facuta ci scopul de ati face niste poze amuzante. E fun pentru copii, numai ca tin minte ca mi s-a parut destul de scumpa distractia pentru ceea ce ofera. Dar avem niste poze amuzante.

Cealalta distractie e pe gratis. Chiar la interesectia dintre DN si drumul spre casuta, este o zona de padure in care cineva a vopsit toate trunchiurile copacilor in diverse culori. E un foto stop, ca sa zic asa. 10 minute si aia este.

Pestera Polovraci

Pestera Polovraci este unul din motivele pentru care am venit in zona. Aceasta si Pestera Muierilor. Auzisem despre ele si eram curiosi. La Polovraci am lasat masina in parcarea de la manastire si am mers pe jos pana la pestera. Este un drum forestieri, nu prea lung, care se parcurge extrem de usor. Este o plimbare foarte placuta. In pestera se intra la ore fixe, asa ca am avut timp sa ne plimbam pe drumul forestier si mai incolo de pestera, peste pod, am coborat la rau, am urcat pe versanti etc.

Pestera in sine este interesanta, este o pestera mare, se viziteaza cu ghid si sunt lilieci inauntru. Nu vezi multi, dar sunt cativa. Nu sunt fan lilieci, ca urmare nu ma omor sa ii vad prin pestera. Dar nu e nimic de speriat. Daca ai mai vazut alte 20 de pesteri inainte, probabil nu o sa fii impresionat, dar daca esti la primele aventuri speologice, o sa iti placa.

Manastirea Polovraci

Daca ajungi pana aici, trebuie sa faci o vizita si la Manstirea Polovraci, acolo de unde incepe drumul spre pestera. Nu suntem adeptii turismului religios, dar in general vizitam bisericile si manastirile cunoscute din zonele in care ajungem, ca si obiectiv turistic.

Manstirea e frumoasa, iar curtea este aboslut superba, la fel si intrarea in marginita de brazi. Era o zi de toamna superba, flori la toate geamurile, totul curant si perfect intretinut in manastire, ne-a placut!

Pestera Muierilor

Asta mi-a placut mai mult decat Polovraci. In primul rand este one-way, intrii pe o parte si iesi prin partea cealalta, ca un fel de tunel prin munte. E cu totul alt fel de experienta. Dar aici e plin de lilieci. Plin!!! Tavene negre de lilieci! Ocazional mai zbura in departare cate unul, dar in general nu miscau. Cu toate astea sincer pe cat mi-a placut, pe atat imi venea sa ies mai repede de acolo :) La fel pestera de vizteaza cu ghid si la ore fixe.

Culele de la Maldaresti

La Maldaresti sunt 2 cule care se pot vizita.

Cula Greceanu, este mai veche, dar in stare buna. Este amplasata intr-o curte foarte frumoasa si in interior este expus mobilier si alte exponate care incerca sa refaca imaginea culei din perioada ei de glorie. Este interesanta ca si cladire, culele sunt constructii specifice acestei zone si merita vizitate.

Vis a vis se afla Cula Duca, sau Cula Maldarescu, dar si casa memoriala I Ghe Duca. Cula este mai noua, intr-o stare mult mai buna, la fel mobilata in interior. In aceiasi curte in cladirea alturata este si casa memoriala.

Si cativa pasi mai incolo pe strada este o Biserica Sf Nicolae, o biserica de la 1800, absolut superba pe exterior, desi are nevoie de reparatii. Nu am gasit-o deschisa, dar in curte se poate intra si se pot admira picturile de pe exteriorul bisericii.

Manastiera Bistrita - Valcea

Ultimul obiectiv vizitat in zona a fost Manastirea Bistrita - Valcea. Suna ciudat Bistrita in Valecea :)

Nu stiam nimic despre ea si prima impresie cand ne-am apropiat a fost wow!. Ansamblul manastirii in sine este imens, cand te apropii ofera o imagine spectaculoasa la poalele muntelui. Nu ma asteptam. In mijloc este o biserica care merita vazuta pe interior, dar ansamblul in sine este cel care te lasa cu gura casca.

Cheile Bistritei - Valcea

Imediat dupa manastire se face si drumul prin chei. Este drum drept forestier, fara vreun grad de dificultate, pe care se poate face o plimbare lejera pe lana cursul raului. Cheile sunt foarte scurte, drumul apoi continuand prin padure. Teoretic pe versanti mai sunt niste grote ceva, dar nu am urcat sa vedem. Pe o singura poteca amenajata am urcat spre o mica pestera. Poteca e usor de vazut din drumul de jos pentru ca are balustrada si se observa imediat ca e un drum acolo. Merita pentru peisaje.