Prima incercare......fara copii


MSC Magnifica, aprilie 2015, Venetia - Brindisi - Katakolon (Grecia) - Izmir - Istanbul - Dubrovnik - Venetia

Venetia - punct de imbarcare


Acesta a fost punctul de plecare si de sosire al croazierei. Despre Venetia in sine o sa vorbesc intr-o postare separata, pentru ca este un subirct vast :)). Aici vreau sa va povestesc despre logistica imbarcarii de aici.

In primul randm trebuie mentionat ca Venetia si vasele de croaziera sunt un subiect delicat. Ele folosesc ca si cale de acces canalul Giudecca, ceea ce ofera intr-adevar experienta fabuloasa, dar in acelasi timp dauneaza grav orasului.

Sunt total de acord ca vasele ar trebui sa acoleasca total orasul, pe de alta parte ma bucur ca am avut parte de aceasta experienta.

 

Logistic vorbind, ai mai multe posibilitati de a ajunge la terminalul pentru croaziere. Daca vii cu masina, va terbui sa o parchezi undeva. Sunt diverse parcari in zona, unde o saptamana de  stationare ajunge cam la 100 euro, apropos de buget :)). Unele nu sunt chiar in terminal, evident oferta transfer, dar trebuie luat asta in calcul atunci cand va programati timpul. O solutie este sa vedeti daca nu exista o oferta de parcare chiar atunci cand cumparati croaziera. Noi asa am avut, a fost mult mai ieftin decat parcarea separata si locurile de parcare erau chiar in terminal. In plus, noi am stat inca 2 nopti in Venetia la sfarsitul croazierei si masina am lasat-o tot in terminalul de croaziere, a fost cea mai ieftina solutie.

 

Daca nu veneiti cu masina, cel mai "comun" mod de transfer sunt vaporasele Ali Laguna, care fac transferul catre piata San Marc. Bieletele se vindeau chair la locul de debarcare si erau aprox 7 euro/persoana pe sens.

Teoretic exista si un autobuz public care merge pana in Piazzale Roma, dar nu am incercat.

 

Cum spuneam, vasele de croazierea vin si pleaca pe canalul Giudecca. Asta inseamna ca trec prin Venetia si fix prin fata pietei San Marco. Probabil este cea mai spectaculoasa iesire din Mediterana. Spectacolul este fabulos!

Brindisi - Ostuni


Prima oprire a fost Brindisi. In Brindisi in sine nu ai mare lucru de facut. Majoritatea celor care ajug in zona se intreapta spre orasele pitoreste din regiunea Apulia. Noi am ales Ostuni, un orasel de munte absolut superb. Cea mai cautata destinatie din zona este Alberobelle, pentru fasimoasele case Truli, dar era un pic mai departe si am zis sa nu fim pe fuga.

Pentru Ostuni am ales un tur privat, prin site-ul https://www.toursbylocals.com/. A costat 175 euro pentru 4 persoane, am avut un ghid care ne-a luat cu masina, ne-a dus in Ostuni, am vizitat in liniste orasul, ne-a povestit o gramda de lucruri si la intoarcere am vazut chiar si o casa truli. 

Ca pret/persoana a fost sub oferta vaportului si a fost un tur particular de care ne-am bucurat in liniste, in ritmul nostru.

Katakolon - Olympia


Katakolon este un mic orasel grecesc unde navele de croaziera opresc pentru a duce turistii la Templu lui Zeus din Olympia. Este singurul obiectiv din zona. Asta inseamna ca cel putin 75% din pasagerii de pe vas vor cobora si 99% din acestia vor alege excursia oferita de vas, cu autocarul, pana la templu. Va dati seama cata lume se inghesuie acolo in acelasi timp.

Acesta este motivul pentru care am ales un transfer privat, care ne-a costat 120 euro pt 4 persoane un turs de aprox 5 ore. Nu mai stiu cum era site-ul dar am inca adresa de mail pe care am facut rezervarea olympiataxi@yahoo.gr.

Am avut o super masina de lux, care ne-a dus la Templu cu mult inaintea hoardelor de tursti. Am vizitat totul in liniste, inclusiv am avut timp sa vedem muzeul arheologic din incinta. Templul merita din plin experienta.

In plus, pe drumul de intoarcere am oprit la o manastire din munti unde am fost doar noi si chiar am avut si vreo ora de shopping si cafea in micul orasel Katakolon. 

Izmir


Izmir este o oprire foarte usor de gestionat. Terminalul pentru vasele de croaziera este foarte aproape de centrul orasului, chiar la capatul falezei pietonale. Asta inseamna ca daca vrei sa vizitezi orasul nu ai nevoie de excursie de pe vas. Te descurci pe cont propriu.

Ba mai mult, chiar la iesirea din terminal, este statia autobuzului turistic hop-on-hop-off. Stiind acest lucru, este bine sa iesi printre primii de pe vas si sa te duci direct la statie, ca sa ai loc in primul autobuz care vine.

Noi asta am facut. Am luat autobuzul turistic, am facut un tur de oras, apoi am coborat in centru si ne-am plimbat prin partea veche a orasului, stradute intortochiate si bazare. Apoi am iesit la malul marii si ne-am intros pe jos pana la vas pe promenada de la maulul marii care are cativa km.

Desi partea turistica nu este enorma, Izmir in sine este un oras foarte mare si imaginea de pe vaport este spectaculoasa.

Istanbul


Istanbul a fost pentru noi punctul culminant al croazierei. Am avut la dispozitie o zi intreaga, de dimineata pana seara, si am profitat la maxim de ea, pe cont propriu. Vasele de croaziera opresc in portul Galata, destul de aproape de podul Galata si de centrul orasului. Noi am luat tranvaiul T1 din fara terminalului pana la Hagia Sophia.

In timpul in care l-am avut la dispozitie am resuit sa vizitam Hagia Sofia, Basilica Cisterna, Parcul Gulhane, Bazarul, Moscheia Suleymaniye si sa mancam si faimosul sandvis cu paste de sub podul Galata. De acolo am luat tranvaiul T1 inapoi la vas.

A fost singura vizita in Istanbul, mi-a placut la nebunie si abia astept sa mai mergem o data, de data asta cu copii si mai multe zile.

Din punctul de vedere al tursitului pe vas de croaziera, este foarte usor sa te descurci singur la aceasta oprire.

Zi pe mare


Imi place in croaziere sa am si o zi pe mare. Adica o zi in care vasul nu opreste in niciun port. Sun multe persoane care vin pe vas, doar pentru a sta pe vas. Si nu coboara in niciun port. Daca vrei insa sa vizitezi toate orasele in care opreste vasul, cum este cazul nostru, in majoritatea zilelor nu o sa stai decat seara pe vapor.

Asa ca o zi in care nu cobori pe uscat prinde bine: poti sa faci turul vaporului si sa vizitezi fiecare punte, poti sa iei micul dejun in liniste in restaurant, nu in autoservire, ca nu te mai grabesti, poti sa mergi la piscine, sa joci jocuri pe punte, sa te lasi antrenat in toate jocurile oaresicum prostesti ale animatorilor, sa iei pranzul in alt restaurant decat in cel in care iei cina, sa te bucuri de spectacole si de casino etc. Una peste alta, mie imi place ziua asta si mi se pare un "must" in croaziera. Este ziua in care te bucuri cu adevarat de vas!

Dubrovnik


Dubrovnik a fost ultima oprire din acea croaziera. Nu ne facusem un plan despre cum sa ajungem in oras, nu aveam nimic rezervat, dar nici nu am vrut sa luam excursie de pe vas. Dar am avut noroc. Cand ne apropiam de port am vazut un semn scris mare: taxi pana in oras si inapoi 30 euro. Varianta perfecta. Am facut sub 10 minute pana la intrarea in orasul vechi, ne-a lasat acolo si tot de acolo ne-a luat la ora stabilita. Mult mai bine decat tansferul cu autobuzul vasului.

Dubrovnik este o cetate. Asa ca daca ai doar cateva ore la dispozitie, cea mai buna varianta este sa faci un tur pe zidurile cetatii si sa te plimbi pe stradute pana in port si inapoi. Zidurile cetatii sunt intregi si se poate merge pe varful lor, circular. Este ca un muzeu, trebuie sa platesti o taxa, destul de mare, si poti sa faci un tur comlet. Nu poti sa cobori si sa urci din nou mai tarziu. Un singur tur complet si gata.

Apoi mai ai timp sa te plimbi prin cetate si sa admiri portul orasului vechi. Durbrovnik este o bijuterie de oras. Este incredil de frumos, dar si incredibil de scump. O excursie de pe vas este o buna varianta de a-l vizita fara sa te ruineze :))

Asta a fost croazierea pe Adriatica. Dupa cum spuneam, este grozav sa pleci din Venetia, desi nu sunt de acord cu asta, iar ruta Grecia-Turcia-Italia este foarte potrivita pentru o croaziera lejera de primavara