Trei Brazi

In Predeal ajungem destul de des, adica cam de 1-2 ori pe an, in general iarna, si cu un singur scop: sa mergem la Trei Brazi si la Poaina Secuilor.

Predealul in sine nu mi se pare ca are mare lucru de oferit, chiar deloc asi putea spune. Nu exista o parte a statiunii in care sa te plimbi, sa ai o promenada ceva.

Evident lumea vine pentru ski, noi nu am mai practicat de multi ani, dar numai cand trec prin zona si vad aglomeratia de la baza partiei, imi piere cheful total.

Dar exista in Predeal un loc absolut superb: Cabana Trei Brazi. Locul are o priveliste magnifica! In orice sezon. Dar mai ales iarna are un farmec deosebit.

Si drumul pana acolo este frumos, pe vremuri il faceam frecvent pe jos, acum insa nu se mai poate merge prin padure pentru ca sunt zeci de vile construite, iar pe sosea este plin de masini. Si evident, in sezon este aproape inposibil sa parchezi la cabana, dar ne straduim.

Am incercat si varianta pe jos in ianuarie 2020. Este enervant ca mergi pe sosea si tot trec masini, dar drumul nu este greu. Am facut cam o ora si un pic de la gara pana la Trei Brazi. Atunci cand ninge mult, drumul este fantastic.

Si chiar in fata cabanei este cel mai tare derdelus de la Valea Prahivei :)) Este o panta foarte mare unde toata lumea se da cu sania, cu punga sau cu ce are :)) Este bine sa veniti cu farsul vostru de acasa, pentru ca sus se face specula cu sanii si farase. Costa o ora de inchiriat cat daca o cumperi de 3 ori :))).

Si dupa ce inghetati bine la derdelus, merge o ciorba calda si o cana cu vin fiert. Mancarea este foarte buna la hotel, dar este vesnic plin si in ultima vreme a devenit si foarte scump. Puteti insa sa incercati si cabana mica de langa hotel, care inca are farmecul de cabana de munte si mancare excelenta, fara pretentii.

Poiana Secuilor

Si daca ajungeti pana la Trei Brazi, trebuie neaparat sa faceti  o plimbare pana la Poiana Secuilor. Drumul nu este lung, putin mai mult de o jumatate de ora de mers lejer, pe drept in mare parte. Este un drum foarte frumos, iarna este chiar spectaculos, mai ales ca nu circula masini.

Daca gasiti loc la restaurant la cabana Poiana Secuilor se mananca foarte bine. Daca nu, macar puteti sa stai pe terasa, chiar si iarna, sa beti o cana de ceai sau de vin fiert. Iarna cand este soare, locul este absolut fantastic!

In ianuarie 2020 a fost o vreme atat de frumoasa incat am stat si am mancat pe terasa. Locul este insa absolut superb in orice anotimp!

Garbova

O alta varianta de traseu destul de usoara este spre Cabana Garbova. Urcati cu telescaunul pana la Clabucet si de acolo o jumatate de ora de mers pe jos pana la Garbova. Drumul este usor, este o singura panta mai abrupta chiar inainte de cabana. Trebuie sa o urcati la intoarcere.

La fel, cabana arata bine si se poate manca acolo. Nu prea mult ca sa nu uracati panta cu burta plina :)).