Corfu

Corfu! - prima impresie: Am ajuns in Italia! Corfu este o insula atipica dupa parerea mea. In primul rand este foarte mare, este foare verde, are zone imense acoperite de paduri, arhitectura orsului iti aduce aminte de Italia, peisajul arata ca in Italia, pinii sunt ca in Italia :). Plus ca este o insula mult mai populata, Corfu Town este un oras in toata regula, foare multe drumuri care strabat insula in toata directia....si evident foarte multi turisti. Nu ma intelegeti gresit, Corfu este o insula fascinanta, are de toate pentru toti, sunt cred ca zeci de plaje pe care puteti sa ajungeti, gasiti plaje total diferite - la marginea padurii, cu stanci spectaculoase, cu nisip, cu pietre, inguste, super late si lungi, plaje pustii sau plaje ultra amenajate, de toate pentru toti. Noi am stat 7 nopti si nu am reusit sa vedem tot ce imi propusesem eu, desi am umblat, nu gluma. Distantele par mici cand te uiti pe maps, dar in realitate mergi extrem de incet pentru ca drumurile sunt inguste si intortocheate si in panta. De cate ori treci de pe o parte pe alta a insului este o mica aventura. Dar nu ocoliti Corfu. Noua ne-am placut enorm si sigur o sa mai revenim, macar 2 saptamani data viitoare.

Benitses

In Benites am fost cazati. Nu am avut vreo recomandare pentru locatie, dar am zis sa fie undeva pe la mijlocul insului pentru ca oricum am plecat in fiecare zi in alta parte. E ok ca locatie, destul de aproape de Corfu Town, usor accesibila pentru ca este pe partea de vest unde este sosea de sus pana jos. Si aproape de Achilleion.

In rest, statiunea in sine are o zona pietonala cu restaurante, baruri, magazine, si cam atat. Poti sa iesi seara la plimbare si sa mananci undeva daca stai acolo, dar nu e o statiune in care sa stai o saptamana. Nici plaja nu are nimic deosebi. E foarte ingusta, destul de mica, cu pietricele. Ca plus are o mare gonflabila pe apa pentru copii. Daca nu stateam acolo, sincer nu era pe lista mea de vazut.

Canal D'amour

Faimosul Canal D'Amour este fix in nortul insulei, in zona Sidari. Cred ca a fost cel mai indepartat obiectiv de loactia noastra, ceva mai mult de o ora de mers. Este intr-adevar ceva deosebit datorita stancilor. Si clar unul din locurile in care sa faci poze la infinit. Plaja este aproape inexistenta, dar poti sa stai si pe stancile care o inconjoara. Noi ne-am dus sa inotam, am descoperit si o mica grota in care puteai sa intrii inotand si cam atat. Nu am stat decat cateva ore.

Parcarea este o zona de pamant cumva la capatul drumului, e gratis si neamenajata, lasati masina acolo si mai mergetiu putin pe jos. Stancile sunt impresionante in toata zona si mai sunt niste plaje spectaculoase dar de care nu am avut timp. De unde eram parcati se vedea in partea opusa plaja Apotripiti care parea mult mai libera si la fel de spectaculoasa.

Si evident, daca vreti poze cum vedeti pe net cu Canal D'Amour, cred ca trebuie sa ajungeti la 7 dimineata, altfel nu o sa reusiti sa faceti o poza fara alti oamnei in ea.

Roda

Urmatoarea oprire a fost plaja din Roda. Asta este o plaja buna pentru copii. Plaja destul de lata, mai ales in partea neamenajata, cu nisip, apa mica, linistita, fara stanci. Ok de balacit, dar nu mi s-a parut nimic spectaculos. Dupa review-uri ma asteptam la ceva mai spectaculos.

Plaja Arachavi

Pentru ca in Roda nu ne-a tentat niciun restaurant, am mers in Arachavi pentru masa de pranz. Nu am stat la plaja, dar pentru ca resturantul era pe plaja, pot spune ca este o plaja lunga, destul de ingusta, cu pietre si cu valuri. Practic este o fasie de plaja marginita de un drum cu restaurante, baruri si cazari.

Kassiopi & Plaja Kanoni

Asta este intr-adevar o plaja care ne-a placut. Numai ca am ajuns dupa pranz si parcatul a fost un cosmar. Kassiopi este un orasel micut pe un fel de peninsula, plin de magazinase si resturante, foarte pitoresc si din el pleaca un drum circular cu sens unic care inconjoara capul peninsulei ajungand la plajele de acolo, dintre care cea mai faimoasa este Kanoni Beach.

Fiind sens unic, daca nu gasesti loc de parcare pe acel drum (si evident ca dupa pranz nu am gasit) trebuie sa te intorci inapoi in Kassiopi si sa lasi masina intr-o parcare cu plata si de acolo pe jos pana la plaja. Nu sunt decat vreo 20 de minute de mers, dar cand sunt 40 de grade afara nu e prea amuzant.

Kanono este plaja amenajata, cu sezloange, dar daca vreti puteti sa stai pe stancile care o inconjoara, la umbra copacilor. Este chiar o idee foarte buna. Noua ne place sa ne punem sub copaci cand mergem la plaja. Apa este superba si peisajul la fel.

Capul Drastis

Acesta este unul din locurile cu peisajele cele mai specaculoase de pe insula. Parca nu este real. Drumul te duce sus, deasupra stancilor. Ultima parte este neasflatata si este dintr-un praf alb. Nu numai ca faci masina alba, dar si tu te umplii de praf mergand pe drum dupa ce lasi masina. In capatul drumului este un loc de parcare pe iarba si de acolo teoretic drumul de praf merge mai departe daca ai masina de teren probabil sau o iei pe jos ca sa cobori pana la mare. Noi nu ne-am aventurat, doar am mers putin dupa parcare pana la marginea stancilor de unde se poate admira peisajul. Data viitoare mi-ar placea sa fac drumul pana jos.

Si ca sa uitati de cat oraf ati inghitit aici, merge o bautura intr-un peisaj de poveste. Asta este barul 7th Heaven in Logas Beach. Barul este situat sus pe stanca deasupra plajei si trebuie sa ajungeti aici seara pentru ca este unul din locurile cu cel mai spectaculos apus de pe insula. Clar ca peisajul merita oricand, dar nu trebuie sa ratati apusul. Un cockteil si soarele care apune si nu va mai trebuie nimic.

Porto Timoni

Unul dintre cele mai frumoase locuri de pe insula, dar si o aventura sa ajungi acolo. Este situat tot in partea de nord, pe latura estica si practic este o pensinsula legata de insula de o fasie ingusta de pamant cu plaje pe ambele parti, in ambele golfuri.

Prima modalitate de a ajunge aici este sa mergi cu masina pana in Afionas (care e sus pe munte) si de acolo sa cobori pe poteca. De la Benitses pana la Afionas am avur numai parte de drumuri inguste si intortocheate peste munti. Am facut 40 de km intr-o ora si un sfert. Afionas este minuscul, ca urmare nu are sens sa incercati sa parcati in oras. Poate daca veniti la 7 dimineata. Dar exista o parcare cu plata amenajata inainte de intrarea in oras. Lasati masina acolo si o luati pe jos pana in centru. De acolo sunt semne cu drumul spre Porto Timoni. Practic sunteti sus pe varful muntelui si trebuie sa ajungeti jos, pe o poteca de munte, cu pietre (deci adidasi, nu slapi). Drumul in jos a durat cam 20 de minute cred, poate jumatatate de ora. Nu e neaparat dificil dar e drum de munte. Atentie ca peste tot sunt niste tufisuri care inteapa groaznic. Si tineti cont ce luati dupa voi. Pe de o parte nu e drum de carat scaune si lazi frigorifice, dar o umbrela e utila. Pe de alta parte jos nu e nimic de cumparat. Deci luati apa si mancare in functie de cat vreti sa stati.

Peisajul pe coborare este fantastic. Iar jos aveti plaja in stanga si plaja in dreapta. Cea din stanga are apa mai calda si e mai aglomerata  iar cea din dreapta e mai rece. Dincolo de plaje potecile continua daca aveti chef de un hike.

Cealalta modalitate de a ajunge acolo este cu barca din Agios Georgios. In 2021 era 7 euro/pers/sens. Sincer de coborat am coborat, dar cand ne-am uitat in sus am zis: no way! Asa ca fetele cu copiii am luat barcuta, dar baietii au trebuit sa urce inapoi pe jos ca sa ia masinile :).

Paleokastritsa

Situata pe partea de est a insulei, aceasta este zona preferata de tineri, aglomerata, cu lume pusa pe distractie. In acelasi timp este si zona cu apa cea mai rece. Plaje cu pietre, intre stanci, peisaje superbe, dar sincer, iti ingheata si sufletul cand intrii in apa. Si vorbim de sfarsit de iulie.

Drumul in Paleokastritsa se termina intr-o parcare imensa, cu plata bineinteles, unde iti lasi masina si de acolo te duci unde vrei. Chiar in parcare este si un Acvariu, destul de mititel dupa cum parea pe exterior, dar nu l-am incercat.

Chiar in capatul parcarii este o mica plaja, Agios Petros, iar vis a vis de intrarea in parcare este plaja Agios Spiridon. De aici poti sa faci si plimbari cu barcuta de vreo ora pana la Blue Cave (10 euro de persoana in 2021). Agios Spiridon este spectaculoasa ca peisaj si cum ziceam cu apa foarte rece.

Dupa ce inghetati bine, luati masina si urcati pana la Manastirea Paleokastritsa. Se poate si pe jos, dar e nitel de mers si sus este parcare. Manastirea este absolut superba, in niciun caz sa nu o ratati. Este situata sus pe o stanca, cu peisaje de vis de jur imprejur si mai ales plinca curtea de flori. Rar am vazut un loc cu atatea flori superbe. Parca este dintr-o poveste.

Si daca sunteti in zona, nu ratati La Grota Bar. Este un bar pe o stanca unde terbuie sa faceti o oprire. Masina o lasati sus in sosea si coborati pe scari pana la bar care este jos la nivelul apei. Atentie la cat beti pentru ca la intoarcere trebuie sa urcati. Au si o zona de sezloange daca vreti sa stai o zi interaga si evident mancare si bautura la discretie. Atractia o reprezinta cei care sar de pe stancile din fara barului. Ramai cu gura cascata cat curaj au unii.

Plaja Barbati

Plaja este pe partea de vest, mai sus de Corfu Town, este o plaja mai de lux, cel putin partea de la inceput unde am stat noi. Frumos amenjata cu baruri pe plaja, plaja ingusta si cu pietre, dar apa calda si transparenta. Este de relaxare la sezloange si cockteiluri. Peisajul e frumos pentru ca este muntele in spate, dar cu parcatul e mai greu, sunt strazi mici care coboara pana la apa, dar locuri de parcare putine.

Ce va recomand un pic mai sus de Barbati, este Taverna Glyfa. Este un restaurant pus intr-o locatie superba, pe malul marii, foarte frumos si cu mancare foare buna. Este clar mai scump decat media, in general cred ca va trebuie si o rezervare, dar merita din plin. Mai ales locul este nemaipomenit. Daca vreti sa incercati ceva mai de fite, acesta este o optiune excelenta.

Agios Gordios

Agios Gordios, de pe partea de est a insulei, este una dintre plajele care ne-au placut foarte mult. Peisajul este superb, pentru ca are muntele in spate, un munte plin de vegetatie luxurianta si apa este mica si linisitia si in capatul din stanga exista o zona cu stanci in apa care reprezinta atractia principala. Poti sa inoti o gramada printre stancile alea. Sau sa mergi ca nu este apa asa mare. A fost destul de complicat pana am gasit un loc sa parcam pentru ca parcarea de pe Google nu exista. Dar in rest, ne-a placut.

Issos

Tot pe partea estica, dar mai jos, este o plaja imensa cu dune de nisio, Issos. Este total diferita de restul plajelor din Corfu. Ai impresia ca ai ajuns undeva in desert. Plaja este imensa, foarte lunga si lata si toata cu nisip fin. Doar ca in mijlocul verii nisipul frigr ingrozitor. Si tineti cont ca nu exista umbra naturala pe laja. Aboslut nimic. Masina o lasati pe drumul de pamant care duce spre plaja, de obicei e foarte aglomerat, si de acolo pe jos. Este clar altceva.

Plaja Notos

Pe partea de vest a insulei, Notos este o plaja mica mai mult cu localnici. Este un mic golf la umbra copacilor, merita o vizita daca vrei sa scapi de celelate plaje mai aglomerate.

Ceea ce merita vizitat aici este Taverna Panorama, la cativa zeci de metrii distanta de plaja. Sincer este cel mai frumos loc pe care l-am gasit pe insula si imi pare tare rau ca l-am descoperit abia in ultima zi. Taverna (care cred ca e si taverna si mini-hotel) are intrarea din strada si apoi are curtea amenajata pe panta pana jos la apa. Toata curtea este o gradina imensa plina de flori si copaci, sunt sezloange peste tot la umbra copacilor si jos este un golf mic cu apa limpede. Este Paradis! Nu vroiam sa mai plec de acolo. Data viitoare sigur stam o zi aici.

Palatul Achellion

Toata lumea a azuit de resedinta de vara a imparatesei Sisi in Corfu. Nu poti as vii in Corfu si sa nu vizitezi si palatul. Din palat in sine se viziteaza parterul, dar impresionante sunt gradinile si peisajul asupra insulei. A stiu ce locatie sa isi aleaga Sisi pentru palat. Privelistea este absolut spectaculoasa din gradini.

Corfu Town

Corfu Town este o bjuterie de oras, unde influentele stilului italian sunt foarte vizibile. Pentru  o insula este un oras mare, in toata regula, cu muzee, cetati si o gramada de atractii tursitice, dar mai ales cu un centru cu stradute inguste pline de lume si de sute de magazine si restaurante.

Partea negativa a aglomeratiei este imposibilitatea de a gasi parcare. Daca vrei sa lasi masina aproape de zona pietonala, trebuie sa ai noroc cu carul, noi nu am reusit si doar ne-am pierdut timp si nervi. Recomandarea este sa o lasati in parcare cu plata de vis a vis de port, este mare, 3 euro/zi si aveti 10 minute de mers pe jos pana in centru (https://www.google.ro/maps/place/Parking+Old+Port/@39.6261232,19.9145654,17.53z/data=!4m5!3m4!1s0x135b5dd0055ad257:0x1b690025f4577dc2!8m2!3d39.6260145!4d19.9131177?hl=en)

Si sa nu ratati biserica Sf Spiridon care are un tavan pictat absolut fantastic si un altar de marmura. Biserica este cumva inghesuita intre 2 stradute, dar nu e greu de gasit.

Si nu aveti cum sa ratati Piata Spinada si cladirile tipic italiene cu portico de pe marginea acesteia. Dupa care traversati si ajugeti la Castel care merita o vizita pentru peisajele sale fabuloase, si nu numai. Este o zona perfecta pentru plimbare si pentru relaxare

Mon Repos

Situat putin in afara orasului, Mon Remos, acum muzeu, a fost de-a lungul timpului una din resedintele familiei regale grecesti. Aici s-a nascut Printul Philip, Ducele der Edinburgh. Merita o vizita, atat casa cat si gradinile si peisajul. Mai ales ca este umbra si puteti sa scapati putin de caldura, dar nu se compara cu Achellion si nici lume nu este prea multa, ceea ce iti da senzatia un pic de parasit.

Manastirea Vlacherna

Nu puteti sa plecati din Corfu fara sa va opriti si aici. Este un din cele mai cunoscute imagini atunci cand cauti Corfu. Micuta manastire situata pe apa are un farmec aparte datorita mai ales locatiei sale. Este o parcare imensa pe tarm si de acolo mai aveti doar de trecut digul pana la manastire.

De aici se poate lua barca pana pe Mouse Island, era cam 3 euro si te lasa acolo o ora, sau ceva de genul asta,.

Si va recomand sa va planificti vizita dupa orarul avioanelor care aterizeaza, mai exact alegeti un interval orar cu multe sosiri, si duceti-va pe dig-ul de langa manastire care este fix pe culoarul de aterizare al avioanelor, pista incepand chiar in spate. Este super misto sa treaca avioanele peste tine. La fel puteti sa alegeti una din terasele de langa parcare pentru a admira avioanele.

Excursie in Paxos si Antipaxos

O sa incep prin a spune ca nu sunt fan croaziere din astea de masa in Grecia, dar am cedat tentatiei de a vedea Paxos si Antipaxos, pentru ca alternativa unei croaziere particulare era mult prea scumpa.

Excursia incepe cu un drum plictisitor de vreo ora cu autocarul pana in sudul insulei de unde iei vaporul. Cu ocazia asta am vazut zona de sud, spre Moraitika, care este toata numai resorturi si statiuni si hoteluri mari etc. Deci nu am rata nimic din punctul meu de vedere :). Pe vapor destul de aglomerat, soare si foarte cald.

Prima oprire a fost langa Paxos in golful Lakka pentru cateva minute, fara sa cobori din barca. Apoi am vazut 2 pesteri in care am intrat cu vaporul de pe mare, apoi o oprire de o ora pentru inotat si sarit de pe vas, cred ca in dreptul paljei Voutoumi din Antipaxos.

Cele doua insulite sunt spectaculoase, mai ales de pe mare, modalitatea de a le vizita nu a fost prea grozava :), dar o saptamana pe insule cred ca ar fi super tare.

La intoarcere am facut  o oprire de 2 ore in Gaios, oraselul principal de pe Paxos. Este o pauza bine-venita, oraselul are un farmec aparte, cu strazi micute cu terase si magazine, plus zona de port. Mi-a adus aminte de Fiskardo din Kefalonia.

La intoarcere pe la ora 16 esti inapoi in Corfu, plus inca vreo ora de autocar.

Cateva detalii organizatorice

Multa lume vine in Corfu cu avionul. In cazul acesta va recomand sa inchiriati masina. Am vazut niste autobuze, dar sincer, fara masina pierdeti tot ce este mai interesant. Daca veniti cu masina, puteti sa veniti direct pana la Igoumenitsa la ferry, dar sincer drumul e cam lung si e de preferat sa va opriti undeva in Grecia. Autostrada de la Salonic la Igoumenitsa are 60 de tunele :), ferry face cam o ora si un sfert si va recomand sa va faceti rezervare.

Pe insula majoritatea drumurilor sunt inguste, intortocheate si in panta. Ca sa nu mai spun de plajele pana la caer faci off-road. Te uiti pe maps si vezi 20 km si de fapt faci trei sferturi de ora pana acolo. Plus multe vile au niste drumuri de acces minuscule. Unde am stat noi pe ultima bucata abia incapea masina. Este distractie maxima cand vine cineva din sens opus si trebuie sa dai cu spatele.

Noi am stat 7 nopti, adica 6 zile intregi pe care le-am petrecut asa:

1. plaja Benitses, Achellion si Corfu Town

2. Canal D'Amour, Roda, Kassiopi, Capul Drastis

3. Porto Timoni si Paleokastritsa

4. croaziera Paxos si Antipaxos

5. Barbati, Vlacherna, Mon Repos, Corfu Town

6. Agios Gordios, Issos, Notos

Sincer a fost alergatura, nu chiar relaxare, dar noua asa ne place. Daca vreti sa acoperiti toata insula si sa va mai si relaxati un pic, va reocmand 2 saptamani aici.