Sudul Dobrogei

Excursia prin sudul Dobrogei a aparut ca o idee alternativa la austostrada Soarelui intr-o duminica de august! Decat sa stam ore blocati in trafic pe autostrada, am zis ca mai bine vizitam Dobrogea.

Este o alternativa pentru cei care sunt in sudul litoralului, peste ca traseul este Mangalia - Negru Voda - Ostrov - Calarasi - Bucuresti. Nu ar avea rost sa vii de la Mamaia pana la Mangalia. Si nu este o alternativa rapida. Dureaza niste ore bune, dar este o idee foarte buna pentru o excursie de o zi. Drumurile sunt bune, peisajul este superb si ai ocazia sa treci cu bac-ul! Este de incercat o data cand aveti timp.

Si ideea este sa va opriti sa vizitati diverse, nu doar sa treceti in viteza.

Adamclisi

Prima oprire a fost Adamclisi. Spre rusinea noastra nu fusesem niciodata pana anul acesta. Nu prea stiam la ce sa ne asteptam, nici nu aveam asteptari prea mari, dar am fost foarte placut surprinsi.

Monumentul in sine este bine semnalizat din drum. Are parcare in fata, este taxa la intrare si nu se viziteaza decat pe exterior. Monumentul a fost renovat de curand, arata alb si curat, dar este practic o replica a celui initial. Nu mai este nimic din constructia initiala aici. Mai mult de 10-15 minute nu ai ce face. Mai ales vara la 40 de grade. Partea buna este ca o data cu renovarea monumentului s-a construit si o toaleta super curata, ceea ce a devenit o raritate pe la noi!

Dupa ce iesi cu masina din parcarea monumentului, mergand pe aleea asfaltata imediat in dreapta se face un drum catre ruinele cetatii Adamclisi. Din pacate nu este niciun semn pus, tipic romanesc. Noua ne-a spus paznicul de la monument. Tot de curand s-a asflatat drumul pana la ruine, exista o parcare mare in fata si spatiul este curatat si amenajat. Pacat ca nu este pus mai bine in valoare.

Urmatoarea oprire a fosu muzeul de Adamclisi. Acesta este in oras. Ca urmare va recomand sa va intoarceti in drumul principal, pe unde ati venit si apoi sa va duceti in oras. Noi ne-am luat dupa google pe drumul cel mai scurt care ducea de la cetate pana la muzeu, numai ca la intrarea in oras asfaltul a disparut cu desavarsire si am ajuns cumva in spatele muzeului si am plecat tot pe nistre strazi neasfaltate.

Partea buna este ca am trecut pe langa niste campuri pline de popandai super haiosi.

Muzeul a fost supriza zilei. Este absolut superb. Aici sunt pastrate partile originale care s-au pastrat in Tropeum Traiani. Si muzeul este renovat, foarte frumos amenajat si eram singuri acolo. Si aici este taxa de intrare si evident nu se accepta decat cash. De altfel nici bancomat nu exista in Adamclisi. Abia in Baneasa.

Pestera Sfantului Andrei

Stiti povestea cu Sf Andrei. Se considera ca este cel care a crestinat triburile de pe actualul teritoriu al Romaniei, si se presupune ca a umblat prin aceata parte de tara. Aici exista o pestera in care se spune ca locuia Sf Andrei. Alaturi este si o biserica construita si este un loc de pelerinaj important pentru credinciosi.

Turistic vorbind, drumul de la sosea pana la manastire este bun, peisajele sunt frumoase si merita un ocol pentru a vizita pestera si biserica.

Manastirea Dervent

Urmatoarea oprire a fost Manastirea Dervent. Aceasta este chiar in sosea, aproape de Ostrov. Tot asa, este o manastire mare, punt de pelerinal etc. Noi doar ne-am plimbat putin prin curte si am urcat in turnul de la poarta sa admiram peisajul.

Trebuie spus ca pesiajul pe malul Dunarii, pe masura ce te apropii de Ostrov, este absolut superb.

Cu bac-ul peste Dunare

Si ca sa terminam ziua in mod glorios, am zis sa incercam traversarea Dunarii cu bac-ul de la Ostrov.

Desi ajungi la  gard distanta de Bulgaria, nu ai nevoie de pasaport, pentru ca nu iesi din Romania. Dar este ciudat sa mergi pe sosea si la 10 m distanta sa fie blocuri care sunt in Bulgaria :))

Cand ajungeti la bac sunt 2 variante, luati-o pe cea din stanga. Cea mai din dreapta cred ca este concurenta. Este 9 euro, in loc de , dar am vazut bac-ul si este un fel de pluta improvizata :))). Nici al nostru nu a fost chiar ferry din Grecia, dar inspira mai multa incredere :))

Dupa cum spuneam, nu treci in insule, dar daca vrei sa te simti bine poti sa o faci cu orice ocazie! Ne-am bucurat cu totii de Dunare si de traversare

Crama Rasova

In drum spre mare puteti sa faceti o pauza la Crama Rasova. O vedeti cum treceti podul peste Dunare spre Cernavoda, pe dealul din dreapta. Crama este foarte moderna si pe langa magazinul de vinuri are si o terasa absolut superba unde puteti sa savurati o cafea sau un vin admirand Dunarea. Locatia este absolut fantastica, cu o vedere fabuloasa. Si nici vinul nu e rau :)