Bohinj.....darul lui Dumnezeu catre sloveni!

Legenda spune ca Dumnezeu a impartit pamant tuturor popoarelor si, la sfarsit, a observat ca a uitat sa imparta si unui grup de oameni tacuti si modesti care nu insistau ca ceilati. Impresionat de modestia si rabdarea lor, Dumnezeu a decis sa le dea acestora cel mai frumos loc de Pamant, pe care il pastrare pentru El. Se numeste Bohinj pentru ca in limba slovena Boh inseamna Dumnezeu.

Lacul

Si chiar este unul dintre cele mai frumoase locuri de pe Pamant :)). Lacul este absolut superb! Exista o multitudine de posibilitati de sporturi aici: caiac, paddleboard, barci cu vasle etc. Chiar si pescuit, dar doar cu permis. Atentie cu pescuitul in Slovenia. Trebuie sa aveti permis nominal si sa respectati regulile cu strictete! SI permisele nu sunt tocmai ieftine.

Noi am ales sa face un traseu dintr-un capat in celalal al lacului, de la Ribcev Laz unde am lasat masina, pana la Ukanc. Pe partea stanga este soseaua iar pe dreapta este poteca pe marginea lacului.  Drumul este superb, prin padure, cu privelisti de vis in toate partile, dar aveti grija ca vorbim de vreo 6 km de mers, pe drum de munte. Cred ca noua ne-a luat vreo 2.5 ore cu opriri cu tot. A meritat din plin, dar a fost un efort.

Pentru intoarcere gasisem inainte pe site un autobuz, dar am decoperit acolo ca din fata campingului din Ukanc este un vaporas care ne-a dus in partea cealalta a lacului si ne-a povestit si istoria locului.

In ultima zi am revenit la Bohinj pentru relaxare. Am stal la plaja si am facut baie in lac in strandul amenajat. Este foarte rece lacul, chiar si vara :)) Dar am rezistat eroic. Si sa aveti pantofi de apa pentru ca sunt pietre peste tot.

Cascada Savica

In apripiere de Lacul Bohinj se afla Cascada Savica, cea mai mare cascada din Slovenia. Se merge cu masina pana la o parcare in apropiere de cascada, apoi urmeaza un drum de aproximativ jumatate de ora prin padure.

Se plateste o taxa de cativa euro pentru a ajunge la cascada, iar drumul este usor accesibil, o poteca amenajata prin padure cu privelisti spectaculoase. Cascada in sine este foarte frumoasa, dar este multa lume intr-o zona relativ mica si inghesuita. Este un gard care nu te lasa sa te apropii de cascada, gard care nu apare in pozele de pe net :)) deci nu vei putea sa obtii decat cu greu o poza ca pe Google. Dar clar merita efortul :))

Mostnica Gorge

Ultima atractie a zilei in regiunea Bohinj a fost Mostnica Gorge. Le-ma facut pe toate trei intr-o zi: lacul Bohinj, cascada Savica si Cheile Mostnica. Ce-i drept cam mult pentru o singura zi.

Am ajuns pe dupa-amiaza, este o parcare unde va puteti lasa masina si evident se plateste o taxa de vizitare. Teoretic cheile au cam 5 km, si e recomandat sa ajungi mai devreme. Noi nici nu am nimerit drumul din prima, asa ca nu am pracurs tot traseul. Am mers 1-2 km si apoi ne-am intors pentru ca se lasa seara. Traseul, dupa cate am vazut pe harta, se poate face pe o parte a cheilor la dus si pe cealalta la intors. Daca mai ajungem aici o sa ii rezervam mai mult timp.

Cheile sunt impresionante, culerea si claritatea apei sunt de neimaginat