Tenerife.....insula primaverii vesnice.....si a barraquito!

Tenerife este, din punctul meu de vedere, destinatia ideala de vacanta. Clima este perfecta, nici prea cald, nici prea rece, natura este absolut spectaculoasa: munti, ocean, paduri, plaje cu stanci, plaje cu nisip cat vezi cu ochii, defileuri, toate tipurile de vegetatie si, bineinteles, Teide. Pentru iubitorii de natura insulele Canare sunt un paradis! In plus, Tenerife ofera si distractie pentru cine doreste, mult mai mult decat celelalte insule Canare. Sunt de toate pentru toti, indiferent ca vrei sa explorerzi natura de unul singur sau vrei sa iti petreci vacanta pe sezlong (desi parerea mea este ca e pacat sa vii in Tenerife si sa stai doar pe sezlongul de la piscina :).

Este destul de evident de ce este considerata insula primaverii vesnice, dar daca vreti sa vedeti ce e cu barraquito, trebuie sa aveti rabdare pana la sfarsit. Si este o poveste luuunga, pentru ca sunt asa multe de vazut si de facut!

Pentru noi a fost vacanta perfecta, probabil unul dintre cele mai reusite concedii pe care le-am avut. Acum cativa ani cand am fost in Gran Canaria am zis ca eu acolo vreau sa ma mult la pensie. Acum am o dilema, ca ne-a placut la fel de mult si Tenerife!

Sunt atat de multe de vazut si de facut, ca o saptamana nu iti ajunge decat sa iti alegi ce te atrage mai mult. Noi am stat 11 nopti si nu am reusit sa ajung chiar peste tot unde am vrut (desi am tras de noi). Cam 2 saptamani intregi ar fi de preferat ca sa acoperi insula si sa te si relexezi un pic. Evident, nici 2 luni nu ar fi prea mult...dar nu prea avem multi luxul asta :).

M-am tot gandit in ce ordine sa povestesc ce am vazut si facut. Normal ar fi fost cu ceea ce mi-a placut mai mult, dar mi-e greu sa ma decid. Apoi am zis sa o iau de la N la S sau invers, dar pana la urma, am zis ca o iau in ordinea in care am vizitat noi, ca mi-e mai usor sa ma iau dupa ordinea pozelor.

Asa ca....aveti mai jos aventura noastra in Tenerife...de la inceput pana la sfarsit!

Parque Rural de Anaga

Am inceput in forta, cu o aventura in jungla! Asta si pentru ca prima cazare a fost aproape de La Laguna, chiar pe drumul spre padurea nationala. Anaga acopera tot varful de NE al insulei, cred ca aproape 10% din suprafata acesteia. Zona este total salbatica, numai munti si paduri si pe margine plaje absolut spectaculoase. Ai senzatia ca esti in jungla. Iar peisajele iti taie rasuflarea...cu conditia sa nu fie ceata (adica cam 95% din timp, din pacate).

Drumul principal care traverseaza parcul national pleaca din La Laguna, pana in El Bailadero, unde se desparte in stanga spre Taganana si plaje si in dreapta spre San Andres. Tot drumul este numai prin munti, numai serpentine sus si jos, ingust, dar asfaltat perfect si fara probleme majore pentru soferi, doar sa iti placa sa conduci si sa nu ai rau de masina. In ziua cu Anaga nu cred ca am vazut mai mult de 100m drum drept :). Peste tot pe drum sunt "miradoare" unde sa va opriti sa admirati peisajul. Doar ca, asa cum spuneam, aproape tot timpul este ceata si o ploaie fina dinspre ocean. Noi nu am avut noroc decat de cateva privelisti spectaculoase, dar am vazut poze si fara ceata...deci sigur se poate!

In Tenerife, una din activitatile de baza este "senderismo" adica mers pe jos prin natura. Sunt probabil mii de trasee, foarte bine marcate si amenajate, pe care le poti face intr-o ora sau intr-o zi, cu toate gradele de dificultate. Si Anaga este o zona perfecta pentru asta.

Chiar aproape de inceputul drumului prin parcul national, este un centru de vizitatori de unde puteti sa luati harta cu trasee si sa primiti recomandari in functie de ceea ce doreste/poate fiecare sa faca. Plus ca exista o zona mare de parcare, toalete etc. Trebuie sa stiti ca si in august aici ai nevoie de o jacheta, ai nevoie de bocanci usori in padure (merge si in adidasi, dar in niciun caz in sandale sau slapi), ai nevoie de sapca, crema de soare, apa si ceva de mancare la tine, in functie de traseu. Ca nu prea e nimic prin padure :).

Noi am mers pe recomandarea de la centrul de informare, am ales un traseul de 2km printr-o padure de dafin -la Laurisilva. A fost usurel, bine marcat, doar cu 2 urcari mai grele, dar absolut superb! Am fost aproape singuri prin padure si aveai senzatia ca esti intr-o padure vrajita :). Este probabil cel mai scurt si usor traseu din Anaga, pentru oraseni nu prea antrenati dar care totusi vor sa experimenteze natura salbatica.

Continuand drumul, urmatoarea oprire pe care sa nu o ratati este Pico del Ingles. Se iese putin din drumul principal pana la Mirador Pico del Ingles. Evident cand am fost noi era ceata...cat sa realizezi ca peisajul trebuie sa fie spectaculos si sa te oftici ca e plin de nori :). Am avut ambitia sa revenim dupa vreo 2 zile dimineata, poate, poate...dar aceiasi ceata. Daca are cineva poze fara ceata, sa-mi trimita si mie una.

Si tot pe drumul asta, mai este de facut o oprire scurta la Tunel de la Hadas - o bucata de drum sapata prin stanca peste care copacii formeaza un fel de tunel. Super straniu, cu copacii aceia contorsionati si muschi si umezeala peste tot. Noi am ajuns dimineata si eram singuri acolo,,,chiar straniu. Si aici am vazut un afis in La Laguna cu tunelul asta cu soare - cred ca au asteptat un an sa faca poza aia!

Mai departe noi am continuat spre stanga, spre Taganana si spre plaje. Cand o iei la stanga drumul devine si mai ingust, si mai abrupt, si mai curb, si umezeala si mai mare. Dar cand ajungi sa vezi oceanul, privelistea e magnifica. Parca te astepti sa vezi si un dinozar ceva pe vaile alea. Si apropos de peisaj, inainte de Taganana, sa va opriti neaparat la Mirador Risco Amogoje (e pe Google maps). Wow e tot ce pot sa spun! Muntii in spate, oceanul in fata, stanci imense nu stii in ce parte sa te uiti mai intai... cu ceata cu tot!

A urmat o oprire in Taganana, care este un sat mititel cu cateva case si cateva restaurante, dar care este intr-o locatie superba, inconjurat de munti si stanci. Sincer nu ai ce face acolo decat sa faci cateva poze si eventual sa mananci la unul din cele cateva restuarante.

Si am ajuns in sfarsit la plaja...dupa atatea serpentine meriti o baie in ocean. Pentru noi a fost prima baie in Tenerife! Noi ne-am oprit pe Playa del Roque de la Bodegas. Lasi masina in drum daca gasesti unde si cobori pe plaja. Plaja are un peisaj incredibi, are nisip fin la mal si pietre in rest, stanci, valuri, de toate. Inclusiv un fel de dig de promenada in mare, pe langa stanci. Absolut superb locul si excelent pentru o baie dupa ce ai umblat jumatate de zi prin paduri. Si primul contact cu nisipul negru, o sa va povestesc la sfarsit despre el! Oricum, asta ramane una din plajele  mele preferate din Tenerife!

Dupa o baie buna, am zis sa mai continuam putin drumul spre capatul lui, mai ales ca toata lumea lauda plajele urmatoare, Benijo si Dragullo. Noi am ramas doar cu intentia si incercarea. Plaja urmatoare, Almaciga, era mult mai aglomerata si mult mai putin spectaculoasa decat cea de pe care veneam noi. Apoi la Benijo ne-am prins ca e undeva jos, coborand multe trepte, doar ca sus a fost imposibil sa gasim un loc unde sa parcam masina, si am renuntat. Iar apoi spre capat, spre Playa Dragullo, s-a transformat brusc drumul in off-road serios, un drum mic de pamant si pietre pe o stanca si tot urca. Ne-am bucurat ca am reusit sa intoarcem undeva si am zis ca lasam aventura pe data viitoare cand o sa ne documentam mai bine. Asa ca daca ajungeti aici dupa Anaga, opriti-va la Playa del Roque de la Bodegas ca e cea mai buna si accesibila optiune din zona.

Si la intoarcere, ca sa mai variem putin drumul, la intersectia de la El Bailadero, nu am luat-o pe unde am venit direct spre La Laguna, ci in dreapta spre San Andres ai apoi Santa Cruz. Pe partea asta drumul este mai larg, mai putin abrupt, clar mai accesibil decat pe unde am venit. Si nici pe partea asta nu duceti lipsa de peisaje. Plus ca pe partea asta de munte, pe coasta dinspre Africa, clima e cu totul alta. E uscat, senin si mult mai cald. Nu mai ai senzatia de jungla de pe partea cealalta a muntilor,

Loro Parque

Dupa cum spun toate reclamele de pe insula..."El must de Tenerife!". Cred ca este cea mai mediatizata si popularizata atractie de pe insula, chiar mai mult decat Teide. Loro Parc si Tenerife au devenit sinonime. Cred ca 90% din turisti ajung aici. Si intr-adevar merita.

Loro Parc e mai mult decat o simpla gradina zoologica, au cu adevarat grija de animale, au centru stiintific, nu sunt doar custi cu animale. Chiar nu prea sunt custi deloc. Lasand la o parte polemica referitoare la ideea de zoo, recunosc ca este un loc care merita vazut. Este foarte ingrijit, animalele foarte bine puse in valoare, totul extrem de bine organizat pentru turisti etc.

Dar, tineti cont ca in mijlocul verii toata insula este acolo. Este extrem de aglomerat, deranjant de aglomerat parca. Probabil in afara sezonului nu e asa, dar vara trebuie sa te inarmezi cu rabdare. Si cu multa apa si crema de soare. Si cu pantofi confortabili pentru ca o sa ai o suprafata mare de acoperit. Programul e de la 9 la 17 si initial te gandesti ca nu ai de ce sa stai atat, ca pana la urma sa realizezi ca nici nu ai apucat sa vezi tot.

Sunt 4 show-uri in Loro (lei de mare, delfini, orci si papagali) fiecare de 2-3 ori pe zi la anumite ore, si daca vrei sa le vezi pe toate trebuie sa iti faci o strategie inca de la inceput. Si din pacate sa te asezi la coada cu cel putin jumatate de ora inainte de spectacol. Dar merita efortul. Lei de mare si delfini am mai vazut, dar orcile chiar au fost ceva deosebit. Si spectacolul si povestea lor. Si tineti cont ca in primele 10 randuri din amfiteatru orcile va fac fleasca. Stropesc cu intentie :).

Una peste alta da, este o fabrica de scos bani de la turisti, dar merita vazut si nu iti pare rau la sfarsit de banii pe care i-ai dat. Si daca o sa va placa atat de mult incat sa vreti sa mai mergeti o data, tineti cont ca doar la plecare, din parc, puteti cumpara bilete pentru o a doua vizita la jumatate de pret.

Puerto de la Cruz

Daca mergeti la Loro Parque, la 17 cand va dau afara suteti practic in Puerto de la Cruz. Asa ca ar fi pacat sa nu ii faceti si lui o vizita. Loro este chiar langa plaja principala din Puerto de la Cruz - Playa Jardin (sau Playa Chica, Playa Castillo). Practic este o plaja imensa, despartita la mijloc de niste stanci, plaja cu nisip, valuri mai mari in partea dinspre Loro si mai mici in partea dinspre castel, tocmai buna pentru o baie. Se numeste Playa Jardin pentru ca in spate este marginita de o gradina intinsa pe toata lungimea plajei, cu tot felul de plante si copaci si sub copaci sta lumea care vine la plaja. E umbra, mai racoare, totul perfect.

Noi dupa Loro ne-am oprit fix in capatul mai indepartat al gradinii si am pus prosoapele la umbra sub copaci, in zona Playa del Castillo, numita asa dupa micul castel El Castillo San Felipe.

Dupa vreo 2 zile am ajuns si in partea cealalta, pe Playa Maria Himenez, care are valuri mai mari si din pacate nu are umbra deloc. Posibilitatea de a sta sub palmieri chiar face diferenta.

Dupa o baie, merge un "paseo" asa ca Puerto de la Cruz va asteapta! La plaja a fost putin complicat sa parcam, dar am reusit in vreo 10 minute, in schimb in oras a fost groaznic. Ne-am invartit vreo 20 de minute si am parcat departe, pe faleza. Parcatul e o problema in Tenerife!

Revenind la Puerto de la Cruz, trebuie sa faceti o plimbare prin centrul istoric. Sunt doar cateva stradute, dar sunt foarte frumoase, cu multe case vechi stil colonial. Arhitectura traditionala din Tenerife este foarte frumoasa. Noi am dat o tura prin centrul istoric, pe langa Catedrala si Plaza del Charco, apoi am iesit pe spre piscinele naturale si plaja San Telmo. Este un orasel foarte placut pentru o plimbare seara. Multe baruri si restaurante, multe magazine, miroase a mare, lumea e relaxata...sa te tot plimbi!

Si ca sa vedeti si partea turstica a orasui, faceti o plimbare (seara mai ales ) pe Avenida de Cristobal Colon. Este un fel de faleza a orasului, plina de hoteluri, restaurante, baruri, multa lume, muzica tare, vanzatori ambulanti etc. Recunosc ca pentru mine e cam beah, dar multa lume cauta atmosfera asta de vacanta. Asa ca sa stiti ca e acolo! Pozele sunt jalnice, in realitate arata mult mai bine :).

San Cristobal de la Laguna

Sau mai simplu...La Laguna. Este al doilea oras ca marime de pe insula si se spune ca este cel mai frumos. Inclin sa fiu de acord cu aceasta afirmatie. Centrul cu aspect colonial are un farmec aparte. Ar fi pacat sa ajungeti in Tenerife si sa nu vizitati La Laguna.

Centrul este pietonal in mare parte, deci nu are rost sa va aventurati cu masina. Exista o parcare imensa, Parking Las Quinteras, la 5 minute de mers pe jos de centru. Este o parcare cu plata, dar taxa este mica, asa ca va recomand cu incredere.

Centrul nu este mare, o jumatate de zi este suficienta ca sa si vizitati cate ceva si sa luati si pranzul. Din parcare o luati prin Plaza del Adelantado, pe langa Ermita San Miguel si apoi pe strada principala Calle Obispo Rey Redondo unde prima oprire este o cladire superba in stil colonial - Casa de Los Capitanes Generales care gaduieste biroul de informare turistica de unde puteti sa obtineti harti si toate info de care aveti nevoie. Si de aici incepeti explorarea stradutelor pitoresti ale orasului.

Noi am vizitat Manastirea San Augustin, care este gratis si are o curte interiora superba si un mic muzeu la etaj si apoi Torre Conception unde taxa este de doar 2 euro cu tot cu biserica. Copiii sunt fani catarat in turnuri asa ca nu puteam sa il ratam. Si peisajul de aici merita efortul de a urca. Atentie insa la ora, pentru ca daca nimeresti cand bate clopotul nu o sa te bucuri prea tare :)

Ultima oprire a fost Catedrala, si aici este taxa de adult de 6 euro si copiii gratis. Ai mei nu erau chiar copiii dupa definitia lor (pana in 12 ani), dar a zis doamna de la bilete ca ei nu platesc oricum.

El Teide

Gigantul care domina insula, unul din principalele puncte de atractie si pentru noi, cea mai mare aventura a concediului!

E pacat sa vii in Tenerife si sa nu urci pe Teide! Indiferent ce intelegi prin "urcat". Poti sa mergi doar cu masina pe soseauna care il traverseaza (si care ajunge pe la 2300 m), poti sa urci cu telecabina spre varf, poti sa urci pe jos de la telecabina pana pe varful craterului sau poti chiar sa urci sau sa cobori conul vulcanului pe jos. In functie de ce iti place si ce poti!

Chiar daca alegi doar o vizita cu masina, tot merita din plin! Sunt vreo 4 drumuri care urca pe Teide: dinspre La Laguna, dinspre La Orotava, dinspre Costa Adeje si dinspre Santiago del Teide. Noi am venit pe drumul dinspre La Laguna, dar vreodata mi-ar placea sa parcurg si celelalte rute. Drumul este perfect, usor de parcurs chiar daca e pe munte. Intai treci prin paduri de conifere iar cand ajungi sus pe platou privelistile sunt absolut incredibile. Peisajul vulcanic este ceva ce nu am mai vazut. Este straniu, dar fascinant, Sunt locuri unde poti sa opresti sa lasi masina si sa te plimbi putin (sau mai mult), sau macar sa faci cateva poze la peisaj. Tot drumul pana la teleferic a fost o incantare!

O oprire buna, cu parcare mare si peisaj lunar este la Mirador El Tabonal Negro, aproape de telecabina cand vii dinspre La Laguna. De asemenea, cei care nu am urcat pe varf ne-am petrecut vreo 2 ore la Minas de San Jose. Sunt insa foarte multe locuri de vazut, inclusiv pe partile de traseu pe care nu am ajus. Tineti cont insa ca peste tot este cald, este soare fara niciun pic de umbra, nu aveti de unde sa luati nici macar apa, asa ca veniti pregatiti.

Acum sa vorbim despre urcatul pe varf. Este important de stiut ca urcatul cu telecabina se face de la aprox 2300 m (statia de plecare) pana la aproximativ 3500 m (statia de sosire). Dar accesul este limitat de la statia de sosire a telecabinei pana pe varful craterului. Numarul de persoane care pot urca pana pe marginea craterului, la 3700m, este limitat/zi si trebuie sa va rezervati accesul. Este gratuit, dar trebuie sa va inscrieti pe site-ul oficial https://www.reservasparquesnacionales.es/real/parquesnac/usu/html/Previo-inicio-reserva-oapn.aspx?cen=2&act=%201. Si trebuie sa va rezervati cu ffff mult timp inainte. Noi in martie NU am mai gasit disponibil in luna august!!

Accesul normal este de la 09.00 la 18.00 si repet, noi nu am mai gasit loc cu 5 luni inainte. Exista insa si posibilitatea de acces in intervalul 06.00-09.00 (dar asta inseamna ca trebuie sa urcati toata noapte pe jos ca sa ajungeti acolo la 06.00!!!) sau acces in intervalul 18.00-21.00, Asta este varianta aleasa de noi, ceea ce a insemnat ca au urcat cu telecabina de la 17.30, si apoi au urcat pe varf de la 18.00, dar au coborat pe jos pana la baza telecabinei, aproximativ 4 ore si jumatate, pana pe la miezul noptii.

Dupa ce aveti permisul luat (daca vreti pe crater), e cazul sa va rezervati si telecabina. Nu e chiar asa bataie ca la permis, dar tot trebuie rezervata online din timp https://www.volcanoteide.com/en/teide_cable_car.

Inca un lucru foarte important pentru cei care urca cu telecabina si vor sa coboare pe jos sau care mai fac cate un traseu mai scurt pornind de la telecabina: parcarea telecabinei se inchide la ora 19.00. Cu bariera. Daca lasati masina acolo si veniti dupa ora 19.00 o sa aveti o surpriza foarte neplacuta :). Daca stiti ca stati dupa ora 19.00, lasati masina in parcarile mai mici de la soseauna principala, inainte de bariera.

Si acum despre aventura propriu zisa. In care eu nu am fost :) am ramas la baza, la telecabina, unde oricum sunt 2300m si sincer nu m-am simtit foarte bine. Din 11 cati eram, 9 au urcat, 2 am ramas cu masinile sa ii asteptam. Urcarea cu telecabina nu dureaza decat vreo 15 minute si te duce pana la aprox 3500m. De acolo, pana pe varf la 3700 m se mai urca cam jumatate de ora. E de urcat, e si altitudinea foarte mare, poteca este ingusta, dar este bine amenajata. Ai nostri nu pot spune ca sunt chiar asa de antrenati si nu au avut probleme cu traseul. Si odata ajuns, esti in varful lumii!

Ultima parte a fost cea mai aventuroasa. Coborarea pe jos pentru ca telecabina deja nu mai functiona. Intai o jumatate de ora de coborat pana la statia de sus a telecabinei, pe acelasi drum pe care se urca. Apoi este un drum pe aproximativ 4 ore pe coborare pana la sosea. Traseul clasic de coborare se numeste Sendero de la Montana Blanca, este bine marcat si amenajat si este destul de circulat, chiar si noaptea. Atentie insa daca va propuneti sa faceti asta: echipamentul e de baza, aveti nevoie de bocanci, de haine adecvate, crema de soare, multa apa la voi ca nu aveti de unde lua, ceva de mancare, etc. Si, foarte important, avand in vedere ca se intuneca, nu uitati lanternele frontale! Nu trebuie sa fii profesionist pentru traseul asta, dar totusi trebuie sa ai ceva conditie fizica. Prima parte este mai abrupta si mai dificila, dupa jumatate insa se indreapta drumul. Dar experienta de a merge pe Teide noaptea a meritat tot efortul! (cel putin asa zic cei care au fost :)).

Si o ultima observatie daca vreti sa faceti coborarea pe jos, atentie ca traseul acesta ajunge in sosea la vreo 2 km distanta de telecabina cu care ati urcat. Deci daca ati lasat masina acolo, trebuie sa mai adaugati si distanta aceasta la traseu. Sau sa aveti pe cineva care sa va ia din drum.

Iar daca coborati (sau urcati) ziua tineti cont ca este ingrozitor de cald, chiar si la altitudinea aceasta. Pana la urma noaptea nu a fost o alegere proasta si nu au fost singurii pe munte, am vazut o gramda de persoane coborand, plus ca pe sosea si la miezul noptii era plin de masini. Sincer, merita macar sa veniti cu masina noaptea ca sa vedeti cerul!

Si ca la orice plan care e doar un plan, tineti cont ca vremea va poate strica socotelile.. Noi am avut un noroc fantastic si vremea a fost perfecta. Nici urma de nor sau de vant. Dar cu cateva zile inainte fusese urat pe munte, nici nu vedeai vulcanul de jos din cauza norilor. Si la fel, cateva zile dupa era foarte ceata.

Santa Cruz de Tenerife

Ne-am alocat o jumatate de zi pentru Santa Cruz si initial am zis ca este cam putin, dar in realitate cred ca am rezolvat-o in 2 ore. Nu zis ca nu merita vazut, dar pentru noi nu a fost chiar in top 10 Tenerife.

Noi ne-am limitat la o tura prin centru, pentru care locul perfect de lasat masina este parcarea subterana din Plaza Espana. Nu merita sa va pierdeti timpul incercad sa lasati masina pe vreo straduta pe undeva.Parcati aici si aveti acces usor la tot centrul istoric.

Prima oprire a fost Catedrala  - Iglesia de Nuestra Señora de la Concepción. Este mai mica decat cea din La laguna, dar vizita este gratuita si povestea ei este interesanta.

In rest, inca o ora de plimbare maxim va ajunge ca sa vedeti Plaza Espana, Plaza Candelaria, Plaza del Príncipe de Asturias si strazile comerciale care sunt intre ele. Arhitectura este foarte frumoasa, casele in stil colonial cu balcoane superbe merita vazute. Plus ca aici este zona comerciala cu cele mai cunoscute branduri de magazine daca vreti sa faceti shopping.

Din Playa de Las Teresitas pana in Igueste

Playa de Las Teresitas este una dintre cele mai mari din Tenerife, foarte bine amenajata cu o parcare imensa, wc-uri, cabine, dusuri etc. In plus are nisip fin auriu (ceea ce este o raritate in Tenerife) si chiar o zona cu palmieri in spatele plajei, unde poti sa stai la umbra. In plus, are un dig construit la intrarea in golf care o apara de valurile mari si de curenti. Este funny ca dimineata cand veniti pietrele digului sunt mult deasupra apei si puteti sa inotati pana acolo si sa vedeti mii de pesti, dar la pranz, din cauza fluxului, digul dispare cu totul :). Este o plaja de relexare. Nu e nici greu de ajuns sau de parcat, nu sunt pietre, nu sunt valuri mari, nu e super aglomerat, e si umbra. Viata e usoara pe plaja asta :) Sunt inclusiv umbrele si sezloange de inchiriat. Si la plecare, chiar daca nu intentionati sa faceti drumul pana la Igueste, luati-o totusi in directia aceea pana ajungeti la Mirador de la Playa, ca sa admirati Las Teresitas de sus de pe munte.

Dupa plaja, daca va este foame, o optiune foarte buna este sa faceti o oprire in micul orsel San Andres, aflat chiar langa Las Teresitas. Oraselul se vede absolut superb cand cobori drumul de pe munte, si are o strada principala cu mai multe resturante unde puteti sa mancati foarte bine intre 2 plaje. In general intre 2 si 4 nu rezisti pe plaja din cauza soarelui, asa ca un pranz la umbra pica perfect. Noi am incercat restaurantul El Surtidor si a fost o alegere foarte buna.

Dupa masa am luat-o mai departe spre Playa de Las Gaviotas. Aici schimbare de peisaj totala fata de vecina ei Las Teresitas. Este o plaja la baza stancilor, se coboara pe un drum abrupt din sosea iar plaja are valuri mari, peisaj dramatic cu stancile in spate si evident...nisip negru. Plaja tipica de Tenerife. Si ca bonus avea cand am fost noi si vreo 20 de pisici :).

Noi am continuat drumul si pana in capat la Igueste, in primul rand pentru peisajul absolut spectaculos. Sa nu uitam ca si coasta spre Igueste este parte din Parcul Natural Anaga, deci peisajele merita efortul de a conduce pe drumurile mici si intortocheate. La Igueste am oprit sus in sat si cand am vazut ca pana la plaja trebuia sa coboram mult pe jos si era deja seara, am renuntat. Oricum plaja era si mai salbatica decat Las Gaviotas. Pentru cine doreste, este insa o zona exceptionala pentru hiking. Sunt multe trasee spectaculoase in aceasta zona.

Garachico

A venit timpul sa schimbam putin coasta si sa o luam spre Garachico. Pe langa faptul ca acesta este unul din locurile mele preferate de pe insula, drumul in sine intre Puerto de la Cruz (unde se termina autostrada) si Garachico este absolut superb, unul dintre cele mai frumoase peisaje de pe insula. E adevarat, nu mai este atat de dramatic peisajul dar aici ai plantatii de banani cat vezi cu ochii si multe "fincas" fabuloase in mijlocul lor, plus Teide vazut acum de pe partea aceasta si ca peste tot... oceanul. Sunt mai multe "miradoare" pe drumul asta unde merita sa te opresti cateva minute ca sa admiri peisajul.

Cea mai mare atractie in Garachico o reprezinta piscinele naturale de aici - Piscinas Naturales de El Caletón. Cred ca sunt unele dintre cele mai mari de pe insula si sunt absolut fabuloase! Piscinele naturale sunt tipice insulelor Canare si sunt un fel de mini golfuri formate natural in stanca si doar putin amenajate cat sa fie acesibile (in general doar betonate niste alei si puse scari pentru coborat in apa). In rest, oceanul in toata spelndoarea lui. La El Caleton oceanul este spectaculos, valurile sunt mari, unele bazine nu sunt accesibile dimineata din cauza valurilor dar sunt altele perfect calme, iar dupa pranz este invers: cel cu valori se calmeaza si se umplu de lume, iar cele mici de dimineata dispar cu totul sub valuri. Si peste tot pe stanci sunt crabi superbi (care nu au treaba cu tine).

E bine sa ajungeti dimineata, ca sa va gasiti un loc poate cu un pic de umbra, pentru ca apoi se aglomereaza repede.

Dupa o baie merge si o plimbare, asa ca nu ezitati sa intrati si in micul orasel Garachico. Se zice ca cel mai frumos oras de pe insula este La Laguna, urmat de La Orotava si apoi de Garachico. Si probabil ca au dreptate. Este un orasel tipic spaniol de munte, cu case superbe, piata mare cu catedrala, stradute cu restaurante si magazine. Si ca bonus, noi l-am gasit si gatit de fiesta.

Evident puteti sa cumparati (ca de peste tot) produsele tipice din tuf vulcanic, rom, etc., dar aici puteti sa cumparati si trabucuri si tigari de foi facute manual chiar in fata voastra!

Si trebuie sa mentionez ca aici am gasit si cel mai grozav restaurant pe care l-am incercat in acest concediu - La Almena de San Miguel.  Terasa la etaj cu priveliste spectaculoasa la mare, serviciu excelent si mancare absolut fabuloasa, la preturi mai mult decat decente. Mi-a parut rau ca am ajuns doar o data, ne-am intors doua zile mai tarziu, dar era marti si era inchis. Daca mai ajung in Tenerife, restaurantul asta este pe lista :).

Si bonus pentru noi, in ziua in care am ajuns in Garachico era sarbatoare - Romeria Chica. In majoritatea oraselelor mici sau satelor din Spania au loc de-a lungul anului tot felul de sarbatori si daca ai sansa, nu trebuie sa ratezi o fiesta sau o romeria (o procesiune religioasa). Asa ca seara ne-am intors si a fost spectacol cu parada de care alegorice, toata lumea in costume traditionale, muzica, veselie, mancare, bautura etc. Asa ca daca ajungeti in zone rurale din Spania, oriunde, interesati-va daca nimeriti si peste o fiesta locala.

Charco La Laja

Alta piscina naturala impresionanta, aproape de Garachico, este Charco La Laja. Aici masina o lasati sus in sosea si trebuie sa coborati destul de multe scari pana jos. Nu e greu accesibil, dar urcarea pe caldura nu e chiar fun :). De sus din capul scarilor insa, aveti o priveliste superba asupra piscniei naturale.

Din pacate, noi am ajuns dupa pranz, cand era flux si charco era inchis datorita valurilor prea mari. Si arata asa de bine... Ne-au explicat salvamarii ca in perioada in care am fost noi doar intre 10 si 12 e accesibila piscina pentru ca in rest valurile sunt prea periculoase. Dar, chiar si fara baie, tot a meritat oprirea.

La Orotava

La Orotava este unul dintre cele mai vechi si mai frumoase orase de pe insula. Initial nici nu reusisem sa il includem si pe el in program, dar cum planurile se mai schimba, intr-o dupa-amiaza am ajuns si aici. Centrul vechi al orasului, care trebuie vizitat, este destul de mic si imposibil de parcat pe acolo. Din fericire exista o parcare subternana - Parking Orotava Centro pe Maps care este cea mai buna solutie.

Si de acolo porniti un pic la plimbare sa vedeti Catedrala, Plaza de la Consitutcion, Jardines del Marquesado de la Quinta Roja, si, in general, admirati cladirile coloniale absolut superbe.

Singura pe care am vizitat-o si pe interior a fost Casa de Los Balcones, care este o casa tipica coloniala transformata in muzeu. Nu este chiar asa mare, in  20 de minute maxim ai terminat, dar este draguta.

Drago Milenario

Nici oprirea asta nu era in planul initial, dar pentru ca eram in zona, am facut o oprire scurta. Cam prea scurta in cazul nostru, dar doar atat am avut timp. Drago este copacul tipic al insulelor Canare, iar acesta se presupune ca este cel mai batran din Tenerife. Doar ca nu poti sa treci pe langa el sa il vezi, este in mijlocul unui fel de parc/gradina cu taxa de intrare. Si cumva trebuie sa faci si un circuit intreg prin parcul ala, intri pe o parte si iesi pe alta. Sincer, ar trebui sa ii aloci macar jumatate de zi, pentru ca este foarte frumos parcul, si apoi si partea veche din Icod de Los Vinos arata foarte bine, cu o piata centala mare, stradute cu magazine si restaurante etc. Merita mai mult timp decat am putut noi sa ii alocam.

Barranco del Infierno

Daca tot v-ati luat bocanii in concediu, ar fi bine sa ii puneti la treaba! Barranco del Infierno este un traseu tocmai bun de folosit bocancii. Si nu este chiar asa inspaimantator pe cat ar sugera numele. Este un traseu pe o vale adinca de munte pana la o  cascada. Accesul este restrictionat, trebuie sa va luati bilete, de preferat online pentru ca locurile/zi/ora de intrare sunt limitate. Este de preferat sa va rezervati la prima ora, 8.30, pentru ca dureaza cam 3 ore dus intors si dupa ce urca soarele sus e foarte cald. De altfel nici nu e deschis decat pana la pranz.

Traseul este destul de usor, in cea mai mare parte pe plat, cu cateva urcari/coborari doar. Dar este totusi poteca de munte in defileu. Bocancii sunt obligatorii, plus casca pe care o primiti la intrare.

Traseul este spectaculos, cu peisaje nemaipomente, merita efortul. Si daca il incepeti devreme, o sa prindeti soare doar cam a doua jumatate din intoarcere. La fel, atentie sa aveti sapca, crema de soare, apa multa si ceva de rontait.

Masca

Pentru mine Masca a fost locul preferat din Tenerife. Nu neaparat satul in sine, ci locul cu totul. Ai impresia ca ai ajuns la capatul pamantului, sau poate in alta era cu totul. Este parca complet rupt de realitate. Si tinand cont ce greu e sa ajungi aici, chiar e rupt de realitate:)

Noi am mers spre Masca dinspre Santiago del Teide. Pana acolo drumul e ok, indiferent de unde vii. Nu sunt decat 5 km intre Santiago si Masca, dar sunt de cosmar. Serios, cel mai abrupt drum pe care l-am vazut vreodata. Asfaltat perfect dar extrem de ingust, inclinat si curbat. Nefiind eu la volan, am cam facut urat. La un moment dat, vedeam in fata un mini autobuz care nu putea sa ia toate curbele din prima ca nu incapea :)

Dar peisajul merita tot efortul! Iar cand ajungi la Masca ramai cu gura cascata! Masina se lasa in parcarea amenajata sus pe sosea si pana in satuc se coboara pe niste scari.

Satul in sine are 10 case, din care 5 sunt bar, restaurant sau magazin de suveniruri. Dar locul este absolut fantastic. Ireal! Iar de la Bar Fidel (sau Blanky) de pe terasa poti sa savurezi privelistea cu un barraquito in fata (va zic la sfarsit ce e ala :). Si sa incerci cam orice cu fructe de cactus: limonada cu cactus, inghetata de cactus, prajituri cu gem de cactus.

La plecare nu ne-a intors pe acelasi drum, am continuat sa trecem muntii spre coasta cealalta, cu gandul de a ajunge la Punta del Teno. Drumul pe partea aceasta este tot peste munti, dar este mult mai abordabil, este un drum de munte normal, tot cu privelisti spectaculoase, mai ales ca de acolo se vede perfect insula vecina, La Gomera. Sunt multe miradoare, dar macar la Mirador La Cruz de Hilda si la Mirador Altos de Baracan trebuie sa va opriti pentru a admita peisajul.

Dupa cum spuneam, planul era sa ajungem la Punta del Teno, numai ca atunci cand am ajuns la bucata de drum de pe coasta am descoperit ca era inchis drumul. Era o placuta dar nu am inteles daca e temporar sau nu, in sfarsit cred ca nu era ceva cunoscut pentru ca erau multe masini ajunse acolo care intorceau. Deci sa va informati.

Puerto de Santiago

De aici incep sa va povestesc despre partea mai turistica a insulei, partea dinspre sud plina de statiuni, mii de hoteluri si blocuri de apartamente, restaurante care servesc snitel, bere si english breakfast, magazine cu gonflabile si suveniruri autentice made in China :). Si inca Puerto de Santiago si Los Gigantes sunt asa si asa, dar partea din sud, Costa Adeje, Las Americas, Fanabe, Los Cristianos sunt turism de masa 100%.

Noi aici am avut a doua cazare, un apartament aproape de mare si a fost o alegere ok ca locatie. Puerto de Santiago este in cea mai mare parte o statiune, cu sute de blocuri de apartamente de vacanta, dar are si o parte veche, cu stradute mici, probabil satul original. Are insa cateva locuri dragute de vizitat.

Plaja principala de aici este Playa la Arena. Plaja clasica cu nisip negru fin, are si sezloange, doar ca apa este destul de adanca brusc si noi am prins si valuri mari. Macar nu sunt pietre deloc. Una peste alta, daca stai acolo e ok ca si plaja. Sa vii din alta parte doar pentru ea, nu prea merita.

Daca vreti adrenalina, o strada mai sus dupa plaja va duce la Charco del Diablo. O zona de piscine naturale, extrem de naturale. Nimic amenajat, fara salvamar, dar absolut spectaculoase. Erau doar tineri care sareau de pe stanci. Sincer mult peste nivelul meu de aventura, dar aratau spectaculos.

De partea cealalta a statiunii mai este o plaja mica, Playa de Santiago (sau Playa Chica) si langa ea inca un rand de piscine naturale, Charco de los Chochos, tot neamenajate, dar parca mai abordabile. Plaja de aici e foarte mica si putin populata, la fel si piscinele naturale.

Dar cel mai mult aici mi-a placut promenada pe malul oceanului intre Puerto de Santiago si Los Gigantes. Este cam 1 km de promenada care incepe chiar de langa Playa de Santiago si ajunge pana aproape de Los Gigantes. Este excelenta pentru o plimbare seara sau dimineata, cu peisaje superbe si o vedere spectaculoasa spre Los Gigantes. Si din ea ai acees la vreo 2 charcos neamenajate si la o plaja micuta.

Los Gigantes

Cine sunt gigantii? Stancile din pozele de mai sus care formeaza un perete aproape vertical si ofera un peisaj dramatic, mai ales vazut de pe ocean. Pe langa faptul ca este o statiune, aici este si un port de unde pleaca croazierele pe ocean in cautare de delfini si balene. Croazierele le puteti face din Los Christianos, mai in sud, sau de aici. Noi am preferat de aici tocmai pentru a admira si Los Gigantes de pe mare.

Sunt multe variante de croaziere, de la 1 ora la jumatate de zi sau chiar o zi. Le gasiti pe toate online sau chiar acolo in port. Noi am ales o croaziera de 3.5 ore in care intai ne-a dus in larg sa cautam balene si delfini si apoi ne-a dus in golful Masca pentru o oprire de inot si masa. Sincer, prima parte a fost horror (pentru ca nu suport marea), mi s-a facut rau, lui Andrei si mai rau, bla, bla. Dar am vazut balene pilot :). Partea a doua cu oprirea de inot si navigatul pe langa Los Gigantes a fost grozav. Asa ca luati-va pastile de rau de mare!

Si dupa balanganeala de pe vas merge si o baie linistita, asa ca puteti sa va duceti un pic mai intr-o parte fata de port, pentru o baie in Charco de la Isla Cangrejos. Noi cand am fost era super calda apa, un fel de ciorba. Am vazut poze cu valuri mari care sar peste stanci, dar noi am nimerit o zi linistita in care puteai sa plutesti nederanjat in baltoaca incalzita. Si sa admiri crabii de pe stanci. Doar ca daca iesi din apa, in jur nu sunt decat pietre si pic de umbra. Te usuci si pleci.

Siam Park

Pentru copii, asta a fost punctul culminant al concediului. Aproape un an de zile ne-au tocat la cap Siam, Siam, Siam! Si am fost acolo chiar de ziua lui Andrei, ca sa sarbatorim in glorie :). Siam este considerat cel mai tare parc acvatic din lume si la fel ca si la Loro, plin pana la refuz. Parcul este fantastic daca iti plac astfel de atractii, sunt multe tobogane care de care mai aventuroase, adrenalina la max etc. Pentru mine au fost bani aruncati - m-am dar de doua ori pe lazy river, dar pentru copii a fost cea mai tare experienta a concediului. Asa ca recunosc si eu - nu se poate Tenerife fara Siam!

Si pentru ca o zi nu ne-a ajuns (copiilor adica, ca mie mi-ar fi ajuns :)) am revenit si a doua oara. Si aici poti sa beneficiezi de aceiasi oferta ca la Loro, doar la iesirea din parc poti sa iti iei bilete la jumatate de pret pentru inca o vizita. Si noi am facut a doua vizita noaptea, pentru ca in iulie si august, de joi pana duminica, exista si sesiunea de noapte de la 20.00 la 24.00. Asa ca am bifat si Siam by Night!

Si acum cateva sfaturi invatate pe propria piele: luati-va biletele inainte online, asta e simplu. Pregatiti-va, cel putin vara, pentru mii de oameni. Puhoi de oameni care alearga ca bezmeticii de colo-colo. Sunt tobogane la care coada e de 20-30-40 de minute. Ca urmare, probabil nu vei reusi sa te dai pe toate de la 10.00 la 18.00 cat e programul. Ia in considerare si distantele dintre tobogane. O sa faci mii de pasi in ziua aia alergand de nebun prin parc.

In parc sunt mai multe casute cu lockere. Mie mi se par super ok pentru ca iti lasi acolo banii, actele etc. si iti iei doar prosopul pe care poti sa il lasi pe orice sezlong pe undeva. Doar ca la lockere coada dimineata este imensa. Studiaza in avans harta parcului si du-te direct la un locker mai indepartat, ca toti se imbulzesc la primele. Eventual daca ai un fraier ca mine care nu se da pe nimic, pune-l pe ala sa stea la coada la locker cu toate gentile si du-te direct la tobogane :). E de preferat sa ai papuci de apa, pentru ca sunt permisi pe tobogane, nu slapi pe care trebuie sa ii lasi la scari si sa ii recuperezi. Iar mersul descult e cam yuk. Nu uita de tricou UV, crema de soare si pe unde se poate si o sapca.

Luati-va fiecare cate o punga din aceea impermeabila pentru telefon care se atarna de gat. In parc ti le vand cu 10 euro, pe plaja le gasesti cu 2 euro. In felul asta puteti sa va gasiti unii pe altii si puteti sa filmati si coborarea. Ai voie cu telefonul de gat pe toate toboganele mai putin pe free fall. E tare utila chestia aia.

Tinand cont de cantitatea de oameni, nu o sa semene parcul chiar cu pozele de pe Instagram :). Lazy river vara este o supa de colace. Bazinul cu valuri este o supa de oameni :). Dar tot e fun!

Partea buna este ca este gandit sa suporte hoarde de oameni. Sunt lockere pentru toti, chiar daca stai la coada mult, la mancare si bauturi treaba e eficienta si merge repede, toalete sunt atat de multe ca nu e niciodata coada, sezloange sunt cu sutele peste tot.

Si inca ceva, in fata au o parcare cu plata, parca 7 euro/zi, dar pe lateral este o parcare foarte mare gratis, daca ajungi devreme.

Costa Adeje

Costa Adeje este inima turismului de masa. Este regiunea cuprinsa, aproximativ intre Playa del Duke si Siam Park. Aici gasesti toti nemtii, englezii etc care vin cu charter-ul si nu ies din statiune. Ok, sunt cam rautacioasa :). Ideea este ca aici e zona de statiuni pregatite pentru zeci de mii de turisti, care sincer sunt la fel peste tot, nu iti spun in niciun fel Tenerife.

Dar am zis sa incercam si asta sa vedem cum este. Adevarul ca sunt cateva plaje mari, frumoase, cu nisip, plus viata de noapte, promenada etc. Viata clasica de statiune la mare.

Playa del Duke este una din plajele principale ale  zonei. Este o plaja maricica, nisip fin galben, este amenajata, nu prea are umbra. Parcarea este o problema majora a plajelor faimoase, asa ca aici macar ai avantajul unei parcari subterane, scumpa pentru Tenerife (2.5 euro/ora) dar macar e acolo si nu trebuie sa te tarai prin caldura cu toate troacele. Chiar la parcare este si un super complex comercial gen mall daca aveti chef de shopping. Zona arata foarte bine, eleganta nu genul de plaja cu tarabe.

Alaturi este Playa Fanabe, alta plaja faimoasa a zonei, cam la fel ca cealalta. Mare, nisip, amenajata, fara valuri prea mari, multa lume etc. Pe langa ea doar am trecut, nu ne-am oprit acolo, dar sincer e cam aceasi lucru. Plajele din sud nu sunt asa dramatice si cam seamana una cu alta. Mai ales ca la toate vezi in spate hotelurile, nu muntele.

Daca vreti viata de noapte, faceti seara o plimbare pe promenada care incepe de la Playa del Duke, de-a lungul intregii Playa Fanabe si chiar si un pic dupa. Sunt niste kilometri de promenda cu hoteluri, baruri, resturante, muzica, galagie, magazine, vanzatori ambulanti, discoteci si orice altceva iti poti imagina. Ne-am dus intr-o seara, dar sincer am plecat epuizata de acolo si cu banii dati pe parcare :).

Los Christianos & Las Americas

Propriu zis pe plaja Los Christianos nu am ajuns, am pornit spre ea, dar era super aglomerata si nu am avut unde sa parcam, plus ca nu era nicaieri de stat la umbra si nu ne-a atras nici ca era fix in port cu feriboturile in fata, asa ca ne-am mutat pe plaja de langa.

Los Christianos este o zona la fel de aglomerata ca si Costa Adeje, cam acelasi gen de statiuni.

Se poate parca chiar in port, cu plata, daca nu este plin sau se poate parca, tot cu plata, in subteranul de la Centrul Comercial San Telmo. Noi asa am facut. Si din parcare iesi direct pe promenada de la Playa de las Vistas. Care este la fel ca cele din Costa Adeje, cu accent pe faptul ca nu are pic de umbra. E adevarat ca macar poti sa inchiriezi un sezlong cu umbrela, dar umbrela e o chestie micuta de carpa si daca vrei doar sa stai 1-2 ore sa faci o baie, nu merita.

Pana la urma am gasit si umbra, ne-am plimbat pana pe plaja urmatoare (5 minute de mers pe jos) Playa del Camison, si acolo la marginea plajei in spate, dupa alee, sunt niste palmieri si poti sa te asezi sub ei, la umbra. Iar plaja e la fel ca cele de alaturi.

Si am mai avut o incercare in zona, cu Playa de Las Americas, unde l-a fel a fost o aventura sa gasim un loc de parcare si am nimerit pe o zona care se numea de fapt Playa Honda si care era plina de pietre. Asa ne-a dus Google cand am cautat Playa de Las Americas, dar sincer nu cred ca am nimerit ce trebuie. Sigur sunt si alte zone mai accesibile. Aici efectiv erau spre apa numai pietre mari rotunde pe care iti cam rupeai picioarele. In rest apa ok, faleza de promenada, restaurante, de toate.

El Medano

Prima tura in El Medano, am nimerit bucata de plaja mai deparata de statiune, cea de langa Montana Roja. Este o plaja imensa, lunga si lata, cu nisip fin si apa foarte linistita. Are un peisaj aproape desertic si pic de umbra. Are insa vant pentru ca este plina apa de kytesurferi. E foarte frumos sa vezi oceanul plin de kyte-uri colorate. E buna pentru balaceala si pentru plimbare pe malul apei cat de tin picioarele, dar nu este deloc amenajata si nu ai unde sa te ascunzi de soare.

A doua oara ne-am oprit aici in ultima zi pentru ca este foarte aproape de aeroport. Numai ca de data asta ne-am dus pe partea mai dinspre orasel, unde este si zona cu terase si magazine si unde am reusit sa gasim un palmier mititel care totusi facea putina umbra. Aici e mai aglomerat, multa lume si pe plaja si in statiune, dar e totusi un loc placut de plimbare pentru ca e o localitate mica, nu sunt blocurile si hotelurile de pe Costa Adeje.

Si daca treceti prin zona (si probabil o sa treceti ca este fix langa aeroport) trebuie sa faceti o oprire pentru masa la Guachince el Cordero. Guachince sunt restaurantele tipice de pe insula bazate pe gratar. El Cordero este destul de turistic, are o capacitate imensa, dar carnea este superba si locatia merita o vizita. Inclusiv sunt mese puse in plantatia de banani. Am fost de 2 ori si nu am fost dezamagiti deloc.

De incheiere

La final... niste date tehnice :)

Noi am stat 11 nopti si nu am vazut tot ce vroiam eu sa vad. Si au fost 10 zile si jumatate in care am tras de noi cat se poate, Am batut insula in toate directiile si nu prea am zacut la plaja deloc. Chiar a fost un concediu alergat, dar noua asa ne place. Nu e insa pentru orice ritmul asta. Daca erau 14-15 nopti era si mai bine. Daca erau doar 7 cred ca ma ofticam rau :)

Am impartit sejurul intre doua cazari. Una in nord langa La Laguna si una in sud in Puerto de Santiago. Eu zic ca a fost o decizie buna pentru ca am mai redus din kilometri. Nu sunt distante imense dar se aduna.

Nordul si sudul sunt total diferite. Pe nord natura este salbatica, sunt munti si paduri si plaje intre stanci. Este mult mai racoare, chiar rece noaptea si dimineata si este foarte multa umezeala. Nu sunt atat de multi turisti si simti ca esti in Tenerife, nu pe o plaja care ar putea fi oriunde. Eu nordul il asociez cu insula.

Sudul este zona de statiune, majoritatea turistilor stau aici, e mult mai cald si mai uscat, beach all day, party all night! Dar ar putea la fel de bine sa fie oriunde altundeva. Asta e parerea proprie, evident, fiecare cu gusturile lui. E adevatat ca si aici sunt super locuri de vazut si multe lucruri de facut si si nebunia din statiuni are farmecul ei.

Ca traseu, noi am facut asa:

Din La Laguna

ziua 1: Bucuresti - Tenerife si cam atat

ziua 2: Parcul National Anaga - Taganana - Plajele din Anaga

ziua 3: Loro Parc - Puerto de la Cruz

ziua 4: La Laguna - Teide

ziua 5: Santa Cruz de Tenerife - Las Teresitas - Igueste

ziua 6: Garachico - Charcos

ziua 7: Medano - Puerto de Santiago

Din Puerto de Santiago

ziua 8: Siam Park

ziua 9: Masca - La Orotava - Playa del Duque

ziua 10: Barranco del Infierno - Costa Adeje - Los Christianos

ziua 11: croaziera Los Gigantes - Siam by Night

ziua 12: El Medano - Bucuresti

Tineti cont cand faceti bagajele ca sunt destule lucruri de luat cu voi. Cred ca a fost singurul concediu in care am plecat fiecare cu 5 perechi de incaltaminte: bocanci pentru munte, adidasi, sandale, papuci de apa si papuci de casa. Si le-am folosit pe toate. Daca vreti sa urcati pe munte sau sa faceti trasee, fara bocanci nu se poate. Fara papuci de apa pe majoritatea plajelor nu se poate. In plus, tricouri UV, sepci, o jacheta pentru seara si dimineata in nord si multa crema de soare. Si ochelari de inot sau scube ca este plin de pesti in apa. Daca uitati ceva, stati linisititi ca au Decathlon :).

Destinatia nu este scumpa, exceptand biletele de avion (e un zbor de 6 ore direct totusi). In rest pe cazare (Airbnb) am platit mai putin decat in Grecia, mancarea e mult mai ieftina decat in restul Europei si masina pe 12 zile ne-a costat sub 300 euro, full casco.

Au drumuri super ok, pana in creierul muntilor, la propriu. Nu stiu daca am vazut mai mult de 2 gropite in 12 zile. Dar au un stil ciudat de intersectii si conduc cumva haotic. Cel putin primele zilei parca esti buimac.

De plaje am fost putin dezamagita ca si amenajari. Nu am gasit WC si cabina decat in Las Teresitas. In rest mai gaseai cate un dus eventual. Marea majoritate aveau salvamar, dar nu aveau un WC!!! Hai ca pe cele mai salbatice din nord poate ma asteptam, dar nici pe cele din sud nu era mai bine. Asta mi s-a parut ciudat. In plus nisipul negru este o pacoste!!!! Este foarte fin si se lipeste de tine daca esti dat cu crema groaznic.

Parcarea nu e tocmai facila in zonele aglomerate. Pe langa plaje, mai ales cele din sud, este un cosmar. Pierzi o gramda de timp si nervi cautand un loc de parcare.

Mancarea in schimb este grozava. Si carnea si fructele de mare. Mancare buna este peste tot, pe toate gusturile. Si la preturi rezonabile. Iar pentru ce vrei sa iti cumperi tu e plin de Lidl, Mercadona, Superdino etc. Asta nu e nicio problema.

Si la final "el must" de Tenerife in opinia mea (si nu e Loro :)) - nu puteti sa plecati de pe insula fara sa incercati un barraquito. Si incercati la inceput ca apoi o sa vreti in fiecare zi. Barraquito este cafeaua tipica din Tenerife. Intr-un pahar ai un strat de lapte condensat, un strat de lichior 43 (tipic spaniol), un strat de cafea, un strat de spuma de lapte si deasupra scortisoara si o coaja de lamaie! Cel mai bun lucru de pe insula! Si vine asa separat in 4 straturi si il amesteci cand il bei. Cum am ajuns acasa mi-am comandat pe emag o sticla de lichior 43 ca sa imi fac ei eu :)

Una peste alta, a fost probabil cel mai reusit concediu din ultima vreme, mi-a placut insula la nebunie, o recomand oricui si eu as reveni oricand cu bucurie. De fapt, m-as muta acolo maine :)